بصیرت و معرفت لازمه رسیدن به‌ حیات طیبه است

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: لازمه کار تشکیلاتی و رسیدن به‌ حیات طیبه٬ کسب معرفت و بصیرت در همه عرصه‌های فعال جامعه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشهد، حمیدرضا مقدم‌فر عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه که در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است، اظهار کرد: پیشرفت انسان باید در دو جهت باشد؛ چراکه ممکن است از نظر شخصی، رشد و پیشرفت فقط در جنبه مادی خلاصه شود؛ اما انسان علاوه بر بعد مادی و جسمی٬ دارای بعد روحی روانی است که مانند جسم می‌تواند بیمار و آلوده به ‌گناه شود.

وی معرفت و بصیرت را دو عامل مهم در رسیدن به‌درجه‌ عالی پیشرفت و حیات طیبه عنوان کرد و گفت: کسب این دو در شناخت و عمل به تکالیف فردی و اجتماعی و دینی ضروری است.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از همه توان خود برای ضربه‌زدن به این انقلاب استفاده کرد، اظهار کرد: نسل امروز انقلاب نیز با جنگ در سه حوزه اقتصادی٬ روانی و میدانی مواجه است؛ اما باید توجه داشت که جنگ رسانه‌ای و روانی از همه مهم‌تر است؛ چراکه دشمن در حال بزرگ‌نمایی و برجسته‌‍کردن مسائل و مشکلات مختلف جامعه است.

مقدم‌فر با بیان اینکه امروز دشمن در تمام عرصه ها شکست خورده و فقط به‌دنبال جنگ روانی است، تصریح کرد: دشمن با تبلیغات و جنگ رسانه‌ای سعی دارد، شکست‌های خود را با تبلیغ به ‌پیروزی تبدیل کند، بنابراین با دشمن‌شناسی باید مراقب القای باور و شناخت‌های نادرست باشیم.

۱۳ آبان جنبش دانشجویی سیلی محکمی به دهان استکبار می‌نشاند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: امسال با برنامه‌ریزی در تشکل‌ها مراسم ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی را با صلابت بیشتری برگزار می‌کنیم.

محمد قربانی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان در سرنوشت سیاسی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی کشور نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه امروز با دشمن و استکبار در جنگ هستیم، اظهار کرد: دانشجوی غافل، بی‌دغدغه و بی‌تفاوت به سرنوشت سیاسی کشور در واقع مقابل لشکر حق و اسلام است.

قربانی با بیان اینکه باید در سپاه اسلام از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم بر انسجام تشکل‌ها و حفظ ارتباطات آنان تأکید کرد و گفت: امسال با برنامه‌ریزی مراسم ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی را با صلابت بیشتری برگزار می‌کنیم و جنبش دانشجویی سیلی محکمی به دهان استکبار خواهد نشاند.

به گزارش ایسکانیوز، دومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه ویژه دانشجویان نخبه فرهنگی و تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که از ۲۱ مهرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حرم مطهر رضوی آغاز شده است؛ امروز در دار القران حرم مطهر رضوی بکار خود پایان داد.

کد خبر: 974053

وب گردی

وب گردی