بودجه دانشگاه پیام نور براساس سرانه دانشجویی است

معاون اداری و مالی دانشگاه پیام نور از رایزنی برای سرانه ای شدن بودجه این دانشگاه خبر داد و گفت: در لایحه بودجه ۹۸ درخواست دانشگاه اختصاص بودجه براساس سرانه دانشجویی است تا بخشی از دغدغه های مالی کاهش یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن علیزاده با عنوان اینکه هیچ نیرویی در دانشگاه پیام نور تعدیل نخواهد شد، گفت: علیرغم تراکم نیروی انسانی در دانشگاه پیام نور هیچ نیرویی حتی شرکتی تعدیل نخواهد شد .

وی گفت: در حال رایزنی هستیم تا در لایحه بودجه سال ۹۸، بودجه دانشگاه پیام نور را براساس سرانه دانشجویی قرار دهیم تا بخشی از دغدغه های مالی کاهش یابد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با تاکید بر لزوم توجه ویژه به هزینه ها گفت: خوشبختانه استانهای سمنان و همدان در زمینه صرف بودجه تخصصی به اساتید مدعو عملکرد مثبتی داشته اند و با بهره مندی از اعضای هیات علمی توانستند در بودجه مورد نظر مدیریت صحیحی داشته باشند و از این رو مورد تشویق قرار گرفتند و مبلغ مازاد، در قالب پاداش بهره وری به کارکنان این استان ها پرداخت شد.

گفتنی است، یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه‌ها در ایران مراکز و واحدهای تحت‌پوشش دانشگاه پیام‌نور هستند که تعداد قابل‌توجهی از داوطلبان ورود به آموزش عالی را پوشش می‌دهند. این دانشگاه براساس روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری تأسیس شده و دارای شیوهٔ آموزشی خاصی هستند.آموزش نیمه حضوری عبارت است از سازماندهی فرایند یاددهی-یادگیری، به‌گونه‌ای که هر مرکز آموزشی در انتخاب و کاربرد راه‌کارهایی برای استفاده از یک یا چند نوع مواد آموزشی، رسانه و سایر وسایل ارتباط جمعی توانا باشد. آموزش نیمه حضوری، نظام آموزشی است که، با بهره‌گیری از فناوری آموزشی، استفاده از کتاب‌های درسی خود آموز و دانشجو محور در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاس‌های درسی را کاهش می‌دهد. در واقع، در این‌نوع آموزش عملاً می‌توان کلاس‌های تدریس را به کلاس‌های مرور درس و رفع اشکال گروهی تبدیل کرد.
از نظر ساختاری دانشگاه پیام‌نور دارای یک سازمان مرکزی و در سراسر کشور است. این دانشگاه دامنهٔ وسیعی از رشته‌های مختلف را به‌طور متفاوت ارائه می‌دهند. شیوه آموزشی این دانشگاه، آموزش باز و از راه دور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974073

وب گردی

وب گردی