آخرین اخبار از دانشجوی ناپدید شده دانشگاه تهران/ وقتی معاونت فرهنگی از وضعیت دانشجو اطلاعی ندارد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص دانشجوی جغرافیای سیاسی این دانشگاه که 2 هفته ناپدید شده است، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم. معاونت فرهنگی معمولا وضعیت دانشجویانی که احیانا دستگیر یا دادگاهی می شوند را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز گذشته (جمعه) خبری منتشر شد مبنی بر این که یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به ارتفاعات دماوند رفته است؛ اما دیگر برنگشته و خبری هم از سرنوشت او در دست نیست. احمدرضا عظیمی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران دو هفته قبل راهی دماوند می شود اما دیگر به خانه برنمی گردد.

در این خصوص با دکتر مجید سر‌سنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران تماس گرفتیم تا از اقدامات این دانشگاه برای پیگیری وضعیت دانشجوی ناپدید شده مطلع شویم؛ اما این مقام مسئول حتی از اتفاق رخ داده بی خبر بود و قول داد موضوع را پیگیری کند. دکتر سرسنگی خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: «حقیقتش این است که من اطلاعی ندارم. روابط عمومی باید در این باره صحبت کند. معاونت فرهنگی معمولا وضعیت دانشجویانی که احیانا دستگیر یا دادگاهی می شوند را پیگیری می کند که می توانم سؤال کنم و به شما پاسخ دهم.»

در ادامه با هدیه میرزایی، مسئول ارتباط با رسانه و بخش خبر دانشگاه تهران تماس گرفتیم؛ اما میزان اطلاعات او نیز در حد پیگیری اخبار رسانه ها بود و جزئیات بیشتری نمی دانست. میرزایی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: «منظور شما همان دانشجویی است که از دماوند برنگشته؟ از دکتر سرسنگی پیگیری کنید».

وقتی به او گفتیم ابتدا با دکتر سرسنگی تماس گرفته ایم، پاسخ داد: «من در جریان نبودم و روز گذشته از طریق یکی از خبرگزاری ها متوجه شدم چنین اتفاقی افتاده است. در هر صورت دکتر سرسنگی باید در مورد چنین مسائلی پاسخگو باشد».

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دانشگاه تهران پیگیری خاصی انجام داده یا خیر، تصریح کرد: «دانشگاه تهران تا الان در جریان نبوده و حالا که متوجه شده، حتما پیگیری خواهد کرد. شما با دکتر سرسنگی در تماس باشید چون مسئولیت او به عنوان معاونت فرهنگی است که پاسخگو باشد. اگر از معاونت فرهنگی پیگیری کنید خیلی بهتر است».

در ادامه دکتر سید احمدرضا خضری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: «دانشگاه تهران به محض اطلاع، از کانال های مختلف و افراد مسئول پیگیری های خود را انجام داد و همچنان مشغول پیگیری است. هم دانشکده مرتبط مشغول انجام یک سری اقدامات است و هم معاونت دانشجویی و هم حراست دانشگاه از مراجع مرتبط مانند هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی در حال پیگیری هستند».

وی درباره اینکه آیا هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی، تیم جست‌وجو به ارتفاعات دماوند اعزام کرده‌اند یا خیر، خاطرنشان کرد: «خبر تازه ای از آنها ندارم ولی به احتمال زیاد بنا بر وظایفی که دارند، اعزامی خواهند داشت. ما به آنها اطلاع داده ایم دانشجوی ما ناپدیده شده و این نهادها هم در حال پیگیری هستند».

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در واکنش به این که برخی معتقد بودند این دانشگاه نسبت به وضعیت احمدرضا عظیمی «بی خیال» بوده، تأکید کرد: «خیر، مگر می شود بی خیال بود؟ او برادر و دانشجوی ماست و به عنوان یک هموطن برای ما صاحب عزت است».

دکتر خضری در خصوص این که شایعات زیادی پیرامون وضعیت این دانشجو مطرح شده، گفت: «نباید به شایعاتی که در فضای مجازی پخش می شود، گوش داد، تا ببینیم مراجع رسمی در این باره چه می گویند. آن چه که به نظر می آید، او برای کوهنوردی به سمت دماوند حرکت کرده است؛ ولی ما نمی دانیم تنها رفته یا فرد دیگری همراهش بوده است. این اتفاق بدون هماهنگی با دانشگاه تهران رخ داده و این دانشگاه هیچ گونه اعزامی به دماوند نداشته است. ما فقط مطلع شده ایم او رفته و بعد از آن هم هیچ خبری از وضعیتش نداریم. هنوز هم نمی دانیم، شاید او اصلا به شهرستان رفته باشد ولی دانشگاه تهران پیگیر موضوع است ولی هیچ اطلاعی از این که این اتفاق چگونه صورت گرفته، ندارد».

انتهای پیام/

کد خبر: 974135

وب گردی

وب گردی