آرامش اقیانوس کبیر، دستخوش توفان های عظیم

با توجه به تغییرات آب و هوایی که محققان در سال جاری پیش بینی کرده اند، امسال شاهد وقوع شدیدترین توفان ها از زمان پیدایش اقیانوس آرام تاکنون خواهیم بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر خلاف اقیانوس اطلس، لیست توفان های شرق اقیانوس آرام در برگیرنده حروفی مانند X، Y و Z است که میزان شدت آن ها را مشخص می کند.

در حالی که توفان های اقیانوس اطلس،Florence و Michaelدر این فصل تمام توجهات را به خود جلب کرده، شرایط آب و هوایی در اقیانوس آرام توفان های سهمگینی را یکی پس از دیگری به وجود می آورد.

از ابتدای امسال تاکنون، نام 21 توفان عظیم در این ناحیه ثبت شده است. توفان های این فصل از اقیانوس آرام به عنوان شدیدترین توفان ها توسط هواشناسان ثبت شده است.

تمام تغییرات ناگهانی در فصل توفان های اقیانوس آرام، کرانه غربی در شمال آمریکا و جهت ۱۸۰ درجه غربی این قاره که به خط بین‌المللی زمان (International Date Line) معروف است را، در بر می گیرد.

خط بین‌المللی زمان (IDL) خطی فرضی بر سطح کره زمین است که از میانه اقیانوس آرام می‌گذرد و کشتی‌ها و هواپیماها با گذر از این خط تاریخ روزی که در آن به‌ سر می‌برند را عوض می‌کنند.

فصل توفان های اقیانوس آرام تا پایان ماه نوامبر ادامه دارد.


انتهای پیام/

کد خبر: 974149

وب گردی

وب گردی