توسعه حمایت‌ها از انجمن‌های علمی- دانشجویی «مغز و شناخت»

تشکیل انجمن‌های علمی -دانشجویی در مراکز دانشگاهی را باید گامی مثبت در راستای ترویج و ارتقای هرچه بیشتر دانش علوم شناختی در میان دانشجویان دانست. اقدامی که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در مسیر گسترش آن در مراکز علمی حرکت می‌کند.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در امور آموزش در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مغز و شناخت، خواستار ترویج و ارتقای هرچه بیشتر دانش علوم شناختی در مراکز و موسسات آموزش عالی در سطح کشور شد.

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی تشکیل اتحادیه انجمن های علمی – دانشجویی در مراکز دانشگاهی را گامی مثبت در راستای اهداف راهبردی این ستاد برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر دانش علوم شناختی در مراکز و موسسات آموزش عالی در سطح کشور دانست.

جغتایی در این دیدار ، خواستار افزایش تلاش ها برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و نیز هدایت نخبگان و متخصصان در حوزه های علمی برای مهاجرت به حوزه های دانش شناختی شد.
وی با اعلام آمادگی ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی برای حمایت جدی از انجمن های علمی- دانشجویی مغز و شناخت ، همچنین افزایش فعالیت های کمی و کیفی این انجمن ها در مراکز و موسسات آموزش عالی را ضروری دانست.
اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های علمی – دانشجویی مغز و شناخت در این دیدار گزارشی از اقدامات و فعالیت های این انجمن ها در دانشگاه ها ارایه و حمایت های بیشتر ستاد توسعه علوم شناختی از این مجموعه های دانشجویی را خواستار شدند.
بر اساس این گزارش، انجمن های علمی- دانشجویی مغز و شناخت دو سال پیش براساس تفاهم نامه ای میان ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد و در حال حاضر بیش از 30 انجمن در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.
شورای مرکزی اتحادیه انجمن ها علمی – دانشجویی مغز و شناخت نیز شهریور ماه امسال همزمان با برگزاری مدرسه آموزشی ویژه دبیران و اعضای این انجمن ها پایه ریزی شد.

توسعه و ترویج علوم شناختی، گسترش تعاملات علمی پژوهشی بین رشته ای، ایجاد همگرایی بین رشته های مرتبط و زمینه سازی مناسب برای آشنایی سایر دانشجویان با علوم شناختی از اهداف تشکیل انجمن های علمی دانشجویی مغز و شناخت در مراکز دانشگاهی یاد شده است.
همچنین حمایت های ستاد علوم شناختی معاونت علمی سبب شد تا در نتیجه برگزاری مدارس علمی دانشجویی، موضوعات علوم شناختی در اولویت فعالیت های پژوهشی دانشجویان قرارگیرد .
انتهای پیام/

کد خبر: 974150

وب گردی

وب گردی