رفع نیازهای کشور با اجرای کامل سند جامع توسعه هوافضا

رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی، معتقد است که با اجرای کامل و درست سند جامع توسعه هوافضا، به تمام نیازهای کشور در این حوزه پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز،منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص سند جامع توسعه هوافضا، گفت: این سند جامع و کامل است و نیازهای فضایی کشور را به نحو مطلوبی تامین می کند به همین دلیل اگر این سند را به صورت درستی در کشور اجرا کنیم، نتایج خوبی به دست خواهیم آورد.
وی افزود: بر همین اساس یکی از اهداف مرکز ملی فضایی در سال جاری، تحقق الزامات سند جامع توسعه هوافضا در کشور است.

به گفته منطقی، «تأکید بر تولید علم بومی و توسعه علوم مربوط و نظریه پردازی در عرصه تولید فلسفه های مضاف مرتبط با بخش هوافضا با تکیه بر مبانی معرفتی اسلامی»، «استفاده حداکثری از توان داخلی و فعال سازی ظرفیت ها»، مسئولیت پذیری در حفظ و ارتقای محیط زیست» و «ایجاد فرصت عادلانه برای مشارکت افراد، شرکتها و نهادها در توسعه بخش»، از جمله این الزامات است.
وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه صنعت هوا فضا در تمام کشورها توسعه خوبی یافته و کاربری های آن شناسایی شده است؛ در ایران نیز نیاز است که توجه جدی تری به این حوزه داشته باشیم و تمام دستگاه های ذیربط در پیشبرد اهداف صنعت هوافضا تلاش کنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 974151

وب گردی

وب گردی