تحول کارآفرینی و صنایع محلات نیازمند پیوند با ایده های نوآورانه و کارآفرین

به اعتقاد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شهرستان محلات دارای ظرفیت مطلوبی از حیث واحدهای صنعتی، کشاورزی و نیروی انسانی خلاق است که این ظرفیت با ایجاد محیط مساعد کسب و کار و ورود ایده های خلاقانه ، موجب توسعه صنایع، کشاورزی و رونق اقتصاد دانش بنیان می شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز و در بازدید از واحدهای فناور صنعتی و کشاورزی محلات گفت: این شهرستان دارای فرهنگ غنی در کارآفرینی و ظرفیت های بالقوه در صنایع است که این ظرفیت می‌تواند با مساعدسازی زیست بوم کسب و کار، در خدمت اقتصاد دانش بنیان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: شهرستان محلات با ۵۴ هزار نفر جمعیت دارای صنایع متنوعی در محورهای گوناگون است که به مثابه سرمایه ای ارزشمند برای این شهرستان به شمار می رود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت تغییر فرهنگ کارآفرینی و صنایع به سوی استفاده از خلاقیت نیروی انسانی جوان و ایده های نوآورانه، افزود: اگر زیست بوم مساعدی برای فعالیت و ایجاد کسب و کار وجود داشته باشد، ایده های خلاق نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده استان، می تواند زمینه ساز تحولی عمده در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال باشد.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را یکی از پایه های اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان و مستلزم فرهنگ سازی محیط کسب و کار دانست و گفت: توسعه زیست‌بوم کارآفرینی اقتصاد دانش بنیان مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است و سرمایه گذاری خطر پذیر به عنوان یکی ازپایه‌های اصلی توسعه این حوزه به شمار می رود.

وی ادامه داد: سرمایه گذارهای خطرپذیر در بورس پذیرش شدند که تعدادی از این صندوق ها به شرکت های دانش بنیان و فناور خدمات ارایه می کند این در حالیست تعداد قابل توجهی از این صندوق ها در حال اضافه شدن به زیست‌بوم کارآفرینی و حمایت از ایده‌های نوآورانه است.

ستاری با حضور در شرکت صنایع سنگ سنگستان با دستاوردهای این شرکت در حوزه سنگ های تزیینی آشنا شد.

این شرکت به عنوان بزرگترین مجتمع تولید و فرآوری سنگ تزئینی در ایران در فضایی به مساحت 200000 متر مربع، شامل 48000 متر مربع فضای سرپوشیده، فرآوری سنگ تزئینی در ایران را از سال 1993 آغاز کرده است.

به گفته مدیر این واحد صنعتی، با بهره گیری از مدرن ترین ماشین آلات صنعتی و با در اختیار داشتن بیش از 700 نیروی انسانی متخصص، روزانه بیش از 6000 متر مربع سنگ فرآوری شده در انواع مختلف تراورتن، مرمر، مرمریت و کریستال و در فرم های اسلب، تایل و احجام سنگی منحصر به فرد تولید می شود.

بازدید از یک واحد تولیدکننده تجهیز

بخش دیگری از سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بازدید از شرکت نوآوران سویاب صنعت تولیدکننده تجهیزات خودرو اختصاص داشت. این شرکت با سابقه‌ تولید قطعات خودرو و با 170 نیروی انسانی شاغل در حال فعالیت است. عمده تولیدات این شرکت به سنسورهای الکتریکی ، ژنراتورها و الکتروموتورهای DC و ACصنعتی که در صنعت خودرو استفاده می شوند اختصاص دارد.

امکانات آزمایشدر حوزه گاهی این شرکت نیز ضمن توانمندی در تحقیقات آزمایشگاهی، به سایر صنایع وابسته ارائه خدمت می کند.

بازدید از دستاوردهای پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات در تولید، اصلاح و پرورش نژادهای گل و گیاه، بخش دیگری از سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی و پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری به محلات بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974162

وب گردی

وب گردی