خطوط لوله نفت و گاز گچساران با پهپاد پایش می‎شود

شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران برای پایش خطوط لوله‎ جریانی نفت و گاز از پهپادی چندمنظوره استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران در آیین اجرای میدانی پرواز این پهپاد گفت: این پهپاد با استفاده از فناوری خلبان خودکار می‎تواند به دقت مسیری را که از قبل تعیین شده بپیماید و در نقاط از پیش تعیین شده توقف کند.

صیدالی با اشاره به گستردگی خطوط لوله در صنعت نفت گچساران ادامه داد: این پهپاد با بهره‌گیری از سنسورهای مناسب که روی آن نصب شده است، می‎تواند در پایش خطوط لوله‎ به کار گرفته شود.

به گفته وی، با استفاده از داده‌های پیشرفته‌ای که امروزه به دست متخصصان توانمند در درون کشور تولید می‌شود، این پهپاد می‌تواند نشتی لوله‌های مدفون زیر خاک را به خوبی تشخیص‌دهد و افزون بر بررسی و پایش خطوط نفتی، در دیگر خدمات مورد نیاز نفت نیز استفاده شود.

صیدالی گفت: پرواز بالگرد برای شناسایی مناطقی که آسیب دیده‌اند هزینه‌های گزافی در بردارد، اما با استفاده از پهپاد می‌توان به‎صورت آنلاین از منطقه مورد نظر تصویربرداری و فیلمبرداری و آن منطقه را در کمترین زمان بررسی کرد.

وی اظهار کرد: بررسی و پایش لوله‎های نفتی با استفاده از پهپاد برای نخستین بار به صورت پایلوت در سطح شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب در گچساران اجرایی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974167

وب گردی

وب گردی