دانشگاه شهید بهشتی در عرصه بین المللی چه جایگاهی دارد؟

بر اساس رتبه بندی جهانی QS، پنجاه و هشت درصد دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مقطع تحصیلات تکمیلی درس می خوانند،‌ 42 درصد دیگر نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ اگر روزی از شما بپرسند بهترین دانشگاه جهان کدام است؛ چه پاسخی می دهید؟ چه معیاری را برای انتخاب بهترین‌ها در نظر می گیرید؟ البته که انتخاب دانشگاه‌های برتر جهان توسط من و شما امکان پذیر نیست و توسط سازمان‌ها و پایگاه‌های مختلف صورت می گیرد. با مطرح کردن این پرسش قصد داشتیم ذهن شما کمی به سمت معیارهای آموزشی دانشگاه‌ها حرکت کند.

احتمالا برخی از شما در پاسخ به سوال معیارهای بهترین دانشگاه جهان بگویید در این زمینه باید بارعلمی دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داد، برخی هم ممکن است معتقد باشند دانشگاه‌هایی که دارای خروجی پژوهشی هستند،‌ در اولویت قرار دارند. به راستی انتخاب برترین دانشگاه کدام معیارها را باید مد‌نظر قرار داد؟

برای بررسی دانشگاه‌ها،‌ رتبه بندی جهانی QS در نظر گرفته شده است که در آن بیش از 850 دانشگاه در نتایج این رتبه بندی ارزیابی می شوند. رتبه بندی QS یکی از معتبرترین و مهم ترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های دنیا به شمار می‌رود که در آن از 6 شاخص اصلی شامل شهرت دانشگاه (40 درصد)، ارزیابی کارفرمایان (10 درصد) ، نسبت عضو هیأت علمی به دانشجو (20 درصد)، استنادها به ازای اعضای هیأت علمی( 20 درصد)، دانشجویان بین‌المللی (5 درصد) و هیأت علمی بین‌المللی (5 درصد) سنجیده می شود.

براساس رتبه بندی جهانی QS، دانشگاه شهید بهشتی رتبه 801-1000 را کسب کرده است.

براساس داده‌های پایگاه بین المللی topuniversities،‌ خروجی پژوهشی از این دانشگاه بسیار زیاد است و 18,352 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نمودار زیر بیانگر رتبه جهانی QS دانشگاه شهید بهشتی است:

رتبه بندی دانشگاه شهید بهشتی در سال های مختلف در جدول زیر آمده است:

سال 2017 2018 2019
رتبه 701 801-1000 801-1000

سهم دانشگاه شهید بهشتی از استناد به ازای اعضای هیات علمی

معیارهای رتبه بندی دانشگاه شهید بهشتی شامل استناد به ازای اعضای هیات علمی است که در نمودار زیر آمده است:

همان طور که از نمودار فوق پیداست، دانشگاه شهید بهشتی سهم 21.9 امتیازی استناد به ازای اعضای هیات علمی را دارد.

58 درصد بهشتی‌ها دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند

براساس داده های پایگاه بین المللی topuniversities،‌ این دانشگاه 18,352 دانشجو دارد. نسبت دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی در نمودار زیر آمده است:

نمودار فوق بیانگر آن است که 58 درصد دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مقطع تحصیلات تکمیلی درس می خوانند،‌ 42 درصد دیگر نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. براساس داده های این پایگاه،‌ دانشگاه شهید بهشتی 112 دانشجوی بین المللی دارد که بیشتر آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974187

وب گردی

وب گردی