نوسازی بیش از ۱۰۰هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید براینکه نتایج مثبت اقدامات و طرح های آخوندی در سال‌های آینده مشخص خواهد شد گفت: خوشبختانه با امضای این تفاهمنامه شرایط نوسازی بیش از یکصد هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور فراهم خواهد شد که موضوغ قابل توجهی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم امضای تفاهمنامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری بین این سازمان و وزارت راه و شهرسازی گفت: امضای این تفاهمنامه اتفاق بسیار ارزشمندی در شرایط امروز کشور به شمار می رود. چرا که امروز شرایطی که ما در اقتصاد ملی با آن مواجه هستیم نوعی تهدید و تحریم محسوب می شود و همه از ما انتظار دارند تا از ظرفیت کشور برای خنثی کردن اثرات این تحریم ها استفاده کنیم. خوشبختانه اقدام امروز نمادی از برخورداری کشور از ظرفیت داخلی برای رفع مشکلات محسوب می شود.

نوبخت ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه شرایط نوسازی بیش از یکصد هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور فراهم خواهد شد. همچنین باید بگویم که با توجه به اقدامات و طرح های بسیار خوب دکتر آخوندی که قطعا نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود آمادگی نوسازی یکصد هزار واحد دیگر را خواهیم داشت.

وی همچنین از ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی و همچنین ۵۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در شهرها که از ابتکارات وزیر راه و شهرسازی محسوب می شود به دنبال امضای این تفاهم نامه خبر داد و گفت: در مسیر اجرایی طرح بازآفرینی شهری موفق شدیم تا مبلغی بالغ بر ۶۵ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان را اختصاص دهیم که تخصیص ۲۰ درصد از بودجه ردیف یک تبصره ۱۸ معادل ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی، ۱۵هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع نظام بانکی و همچنین اختصاص یک میلیارد دلار به بافت فرسوده مصوب شورای عالی اقتصادی هر سه قوه کشور از جمله آن به شمار می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند تا در این شرایط و مشکلات بافت های فرسوده این مناطق را به صورت قطعه قطعه بازسازی و نوسازی کنیم، گفت: این ریزدانگی‌ها و بافت‌های ناکارآمد شهری در برابر زلزله مقاومتی ندارند پس بازآفرینی شهری نه تنها به ایمنی بخشی زندگی مردم کمک می کند بلکه آثار مطلوبی به صورت زنجیره‌ای در سایر بخش‌های اقتصادی کشور به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 974197

وب گردی

وب گردی