تمرکز جشنواره چهارم دریا بر حوزه‌های تجاری‌‌سازی و صنعتی است

نشست شورای سیاست‌‎گذاری چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت»؛ آخرین نشست شورای سیاست‌‎گذاری جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» با حضور محمدسعید سیف؛ دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، نمایندگان سازمان‌ و نهادهای مرتبط و دبیران بخش‌های مختلف جشنوار برگزار شد.
در این نشست، محمدسعید سیف؛ دبیر ستاد توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، ضمن برشمردن مزیت‌های دریا و لزوم توجه به بحث توسعه کسب و کارهای نوپا در حوزه صنایع دانش‌بنیان دریایی، بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر نهادها و ارگان‌های دریایی در برگزاری جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت»، تاکید کرد و افزایش این همکاری را گامی مهم در راستای تحقق توسعه اقتصادی و پایدار کشور دانست.
در بخش دیگری از این نشست، بهنام رضایی؛ دبیر چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» ضمن تشریح روند اجرایی جشنواره، استقبال از این دوره در بخش‌های مختلف را قابل توجه توصیف کرد و با تأکید بر همکاری و تعامل دستگاه‌ها، ارگان‌ها و دانشگاه‌های ذی‌ربط، این مهم را یکی از نقاط قوت چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» برشمرد.
وی با اشاره بر ضرورت حرکت جشنواره به سمت ترویج و توسعۀ فرهنگ تجاری‌سازی در صنعت دریایی و ایجاد فضای کسب‌وکارهای نوآورانه و فناورانه، برگزاری پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی را از مزیت‌های این دوره از جشنواره قلمداد کرد.

لازم به ذکر است، در این نشست نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری جشنواره، ضمن ارائه گزارشی از روند انجام امور مربوط، به بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی برگزاری این رویداد دریایی پرداختند.

چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در بخش‌های «جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی»، «مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV)»، «مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی« (RSV) ، «مسابقه ملی ایده‌پردازی دریایی»، «طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «جشنواره دانش‌آموزی دریا»، «نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی» و «رویداد کارآفرینی هوشمندسازی بنادر» به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، یکم الی سوم آبان‌ماه اول تا سوم آبان‌ماه در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت mitc.isti.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 974203

وب گردی

وب گردی