راهنمای تکنولوژی کارگاه تکثیر ماهیان دریایی در واحد کوچک منتشر شد

کتاب « راهنمای تکنولوژی کارگاه تکثیر ماهیان دریایی در واحد کوچک» تالیف سیچ یانگ سیم و دیگران با ترجمه حسین خارا و علی خدادوست توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این کتابچه توسط تیمی از متخصصین در موسسه آبزی پروری ماهیان دریایی که در یک پروژه تحقیقاتی به صورت همکاری چند ملیتی از سال 1999 نوشته شده است.

کتاب «راهنمای تکنولوژی کارگاه تکثیر ماهیان دریایی در واحد کوچک» نمای کلی از نیازمندی های لازم بخصوص جنبه های اقتصادی را جهت تاسیس یک تفریخگاه کوچک مقیاس ماهیان دریایی ارائه می کند و با ارائه اطلاعات کافی برای سرمایه گذاران جهت تصمیم گیری این نکته، مبلغ مورد توجه برای راه اندازی چنین سرمایه گذاری را ارائه می دهد. به عبارتی مطالب این کتاب تنها یک راهنمای تخصصی کاملا جزیی نگر در جهت بهره برداری تفریخگاه کوچک مقیاس نبوده بلکه منابع اضافی نظیر آموزش دوره های آموزشی در تولید تفریحگاه ماهیان دریایی در این کتابچه ذکر شده است.

این کتابچه شامل 7 فصل است و اطلاعاتی عملی پیرامون تفریخگاه های کوچک در مقیاس ماهیان دریایی ارائه می دهد. فصل اول توضیحی مختصر از یک تفریخگاه کوچک مقیاس داشته و مزایای آن را بیان می کند. فصل دوم نحوه طراحی و تجهیزات موجود در یک تفریخگاه کوچک مقیاس را بررسی کرده و در فصل سوم با انواع غذاهای زنده و ترکیبی مورد نیاز برای ماهیان دریایی را تشریح کرده و نرخ بقای مراحل مختلف پرروش لاروی ماهیان، تولید در هر واحد پرورش، تعداد کارکنان مورد نیاز برای هر کارگاه و همچنین مهارت های لازم در فصل 4 مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین فصل پنجم مروری مختصر بر فعالیت های آموزشی داشته و سایت ها، نشریات و مجلاتی که اطلاعاتی در زمینه پرورش هامور و سایر ماهیان دریایی را معرفی می کند.

بیماری ها می توانند لطمات قابل توجهی را به تفریخگاه های ماهیان دریایی وارد کند این کتابچه حاوی تمام جزییات مربوط به بیماری های هامور ماهیان و سایر ماهیان دریایی نیست و بهتر است جهت دستیابی به جزئیات بیشتر در زمینه بیماری های رایج این ماهیان بهتر است به کتاب های اشاره شده در متن و فصول آخر کتاب مراجعه شود.

کتاب «راهنمای تکنولوژی کارگاه تکثیر ماهیان دریایی در واحد کوچک» تالیف سیچ یانگ سیم، مایکل ای ریمر، جوبرت دی، تولیدو، کیتات شوگمه، اینیکه رومنگن، کوین سی ویلیامز و مایکل جی فیلیپس با ترجمه حسین خارا عضو هیات علمی گروه شیلات و علی خدادوست عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه، در 35 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه، قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974219

وب گردی

وب گردی