ایران از هیچ اقدامی برای توسعه تجارت با پاکستان دریغ نمی کند

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاکستان، گفت که تهران از هیچ تلاش و اقدامی برای توسعه تجارت و مبادلات اقتصادی با دولت اسلام آباد به ویژه بازرگانان و فعالان اقتصادی ایالت پنجاب دریغ نمی کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «محمدرضا ناظری» سرکنسول ایران در پاکستان در دیدار با اعضای کمیته تجارت اتاق بازرگانی و صنایع شهر لاهور (LCCI) با تبیین اهمیت توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و پاکستان گفت : تهران به توسعه تجارت با اسلام آباد علاقه مند است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان دو کشور از توسعه روابط تجاری دوجانبه ایران و پاکستان گفت:«پاکستان و ایران دارای مرزها و مشترکات فرهنگی فراوان بوده و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز، همواره تلاش کرده تا روابط دوجانبه با کشورهای همسایه خود را تقویت کند و پاکستان اولویت نخست در این زمینه بوده است».
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاکستان همچنین با اعلام حمایت سرکنسولگری کشورمان از ایجاد نمایندگی های تجاری در این ایالت، تصریح کرد:در نظر است که نمایشگاه محصولات ایرانی در ایالت پنجاب گشایش یابد تا بازرگانان دو کشور، با ظرفیت های اقتصادی و توانمندی طرف مقابل در همکاری تجاری و اقتصادی آشنا شوند.
ناظری از «نفت، مواد شیمیایی و گاز» به عنوان ظرفیت همکاری دوجانبه بازرگانان ایرانی با ایالت پنجاب یاد کرد و افزود:پاکستان ظرفیت و توان مناسبی در تولید شیر دارد و تجربه ایران در بخش لبنیات و فراورده های لبنی می تواند مورد استفاده فعالان اقتصادی پاکستان قرار گیرد.
ناظری همچنین با تشریح توان مهندسی و خدماتی متخصصان ایرانی در زمینه ساخت و ساز و صدور خدمات مهندسی، گفت:در این زمینه نیز می توان اقدامات مناسبی برای توسعه همکاری انجام داد.
سرکنسول ایران در شهر لاهور همچنین با تشریح ظرفیت های دو کشور در توسعه همکاری در بخش گردشگری، گفت:دو کشور از جاذبه های فراوان و ناب در بخش های مختلف گردشگری دارند و با آشنایی شرکت های فعال در صنعت گردشگری، می توان همکاری دوجانبه را در این بخش نیز توسعه داد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع شهر لاهور (LCCI) نیز در این نشست، با تشریح همکاری بازرگانان ایالت پنجاب با فعالان اقتصادی ایران، از تلاش های سرکنسولگری ایران در کمک به آسان شدن کسب و کار از طریق راه اندازی پروازهای مستقیم بین دو کشور قدردانی کرد.
«الماس حیدر» افزود:دو کشور دارای بازارهای داخلی بزرگ و مزیت رقابتی منحصر به فرد در زمینه ژئواستراتژیک هستند و برای استفاده از ظرفیت طرف مقابل، باید با یکدیگر همکاری کنند.
وی با بیان اینکه سال 2016 به عنوان رئیس هیات تجاری به ایران سفر کرده بود گفت:ظرفیت های فراوانی برای حضور محصولات پاکستانی در بازار ایران وجود دارد.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 974228

وب گردی

وب گردی