دانشگاه آزاد اسلامی در تکاپوی تبدیل شدن به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تکاپوی تبدیل شدن به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی واحد اردبیل، به تحولات مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: با تحولات مدیریتی جدید و با حضور دکتر ولایتی و مدیران ولایی، دانشگاه آزاد اسلامی در تکاپوی تبدیل شدن به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی و در مسیر عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه ملی و جریان علمی هست که متأسفانه در سراشیبی قرار گرفته بود و مدیران ارشد آن جهت گیری‌های انحرافی را در پیش گرفته بودند، با تدبیر مقام معظم رهبری وحضور دکتر ولایتی از چهره های خدوم انقلاب به عنوان رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه، به دامن انقلاب اسلامی برگردانده شد و حیاتی دوباره یافت.

رسولی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز تمام تلاش ها برای کارآمدتر ساختن دانشگاه با روحیه بسیجی و انقلابی هست تصریح کرد: رسالت اصلی ما تربیت دانشجویان و نیروهایی متخصص ، مؤمن و انقلابی هست و در درجه بعد باید در عرصه پژوهش های کاربردی، فناوری و کارآفرینی حرکت های انقلابی داشته باشیم و دانشگاه را به سمت حل مسائل و مشکلات استانی و ملی سوق دهیم.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افزود: دشمنان با به راه انداختن جنگ نیمه سخت اقتصادی و عملیات روانی در صدد بودند که نظام جمهوری اسلامی را متزلزل نشان دهند؛ اما رهبر فرزانه انقلاب با طرح بازنگری در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و برنامه ریزی برای نیم قرن آینده نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که با درایت های رهبری همیشه نقشه دشمنان نقش برآب شده و خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط، تمام همت دانشگاه آزاد اسلامی باید در راستای پیشبرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به‌کار گرفته شود و وظیفه همه ما در عرصه دانشگاهی برآورده ساختن مطالبات رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی از نظام اسلامی است.

دکتر رسولی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی از سازنده ترین ارکان دانشگاه آزاد اسلامی هست، گفت: ما برای تضمین آینده انقلاب اسلامی نیاز به پرورش نیروهای مخلص و متخصص در بسیج دانشجویی هستیم در عین حال همه ما باید تلاش کنیم که بسیج دانشجویی با همه بخش های دانشگاه تعامل سازنده اش را تقویت کند و در بهبود وضعیت دانشگاه در همه ابعاد پیشگام باشد.

رسولی از وحید متقی؛ مسئول سابق بسیج دانشجویی واحد اردبیل به عنوان فردی جدی، پرتلاش و چهره ای معنوی یاد کرده و از زحمات وی در تقویت فرهنگ بسیجی در دانشگاه قدردانی و برای میلاد بیغاله مسئول جدید بسیج دانشجویی نیز که از چهره های فعال بسیج هست، آرزوی توفیق کرد و گفت: باید همانند دوی امدادی حالا ما با تمام دقت و جدیت لازم مسئولیت را گرفته و به پیش ببریم.

این استاد دانشگاه با اشاره به انتصاب دکتر پرزور در مسئولیت ناحیه بسیج دانشجویی استان ابراز امیدواری کرد با توجه به درایت و روحیه انقلابی که دارد، بسیج دانشجویی استان تحرک و پویایی بسیار خوبی داشته باشد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل هم گفت: در کار برای خدا نه تودیع داریم و نه معارفه و خیل عظیم مجاهدان خدا در اقصی نقاط جهان در مسئولیتی که بر دوش دارند تودیع و معارفه ندارند.

پرویز پرزور افزود: مسئولیت بسیج دانشجویی فقط بیانیه دادن، تجمع و اعتراض نیست بلکه مأموریت داریم نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و در طرح هایی چون طرح ولایت برای نظام اسلامی کارگزاران شایسته تربیت کنیم. همچنین در حل مسائل و چالش های نظام و انقلاب از جمله در عرصه های کشاورزی، صنعتی، روستایی و ... تلاش کنیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در امر آتش به اختیار اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی باید در جاهایی که خلأ وجود دارد وارد شود و مطالبه گری کند.

در ادامه مراسم از وحید متقی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تکریم و میلاد بیغاله به عنوان مسئول جدید معرفی شد.

کد خبر: 974262

وب گردی

وب گردی