آغاز به‌کار خدمات‌رسانی وزارت نیرو به زائران اربعین حسینی

مشاور وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو با اعزام و استقرار 40 گروه فنی، مهندسی در پایانه‌های مرزی "مهران"، "چذابه"، "شلمچه" و مسیر پیاده‌روی 80 کیلومتری شهرهای نجف به کربلا، خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدیعقوب مرادی، گفت: گروه‌های مجهز فنی در قالب 40 گروه 40 نفری، برقراری و کنترل انشعاب‌های آب، برق و فاضلاب 400 موکب ایرانی را در مرزها و شهرهای نجف و کربلا بر عهده دارند.
مشاور وزیر نیرو و مسئول ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو همچنین از ایجاد پنج قرارگاه وزارت‌ نیرو در پایانه‌های مرزی و شهر کربلای معلی به منظور خدمات‌رسانی در زمینه‌های آب، برق و شبکه‌های فاضلاب به زائران خبر داد.
وی با بیان اینکه یک قرارگاه در پایانه مرزی "میرجاوه" برای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی و کشمیری عازم عتبات مقدس ایجاد شده است، افزود: این قرارگاه آمادگی خدمات‌رسانی آب و برق به تعداد 100 هزار نفر را دارد.
مرادی ادامه داد: در قرارگاه‌های اربعین وزارت نیرو و شهرهای نزدیک به پایانه‌ها تعداد هشت آزمایشگاه مجهز سیار با قابلیت انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی آب به منظور سنجش مداوم کیفیت آب آشامیدنی تولیدی و توزیعی بین زائران و موکب‌ها مستقر شده است.
مسئول ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو تصریح کرد: خط انتقال آب بستان به چذابه و امتداد آن تا پایانه‌مرزی به طول دو کیلومتر تا اربعین حسینی تکمیل شده و پس از آن، نیاز به انتقال و توزیع آب سیار مرتفع و آب مورد نیاز موکب‌های پایانه چذابه به‌صورت پایدار تامین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974282

وب گردی

وب گردی