کارآمدی دانشگاه ها در گروی ایجاد زیست بوم کارآفرینی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی در صورتی که بتوانند زیست بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری را برای دانشگاهیان فراهم کنند در مسیر صحیح گام برداشته اند و در این صورت چرخه علم تا ثروت تکامل می یابد.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در ادامه سفر استانی خود وارد شهرستان گلپایگان شد و در نشست مراکز دانشگاهی و دانشجویی گلپایگان، با بیان اهمیت نقش دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در توسعه زیست بوم کارآفرینی اظهار کرد: پایه های اساسی زیست‌بوم کارآفرینی که یکی از لازمه های اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان است در گلپایگان وجود دارد اما ضروری است تا چهره اقتصاد نفتی از مراکز دانشگاهی و علمی زدوده شود به طوری که دانشگاه‌ها بتوانند بخش قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش فناوری شرکت های دانش بنیان و استارت آپی یا تبادل با صنعت کسب کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تأکید بر حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زیست بوم گفت: بخش خصوصی به پژوهش‌های کاربردی ورود پیدا کند تا ظرفیتی مانند ۵ هزار دانشجو، وجود مراکز صنعتی و مشکلات شهرستان که هر یک ظرفیتی بالقوه برای خلق یک ایده نوآورانه است به اشتغال و ارزش افزوده بدل شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد باید زیرساخت‌هایی ایجاد شود که پژوهش های کاربردی از مرحله پایه شکل بگیرد و بر همین اساس با وزارت آموزش و پرورش برای تامین تجهیزات پژوهش سراهای دانش آموزی همکاری می‌کنیم و آمادگی کامل داریم که این حمایت ها افزایش پیدا کند.

معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری با تأکید بر گزار از اقتصاد منبع محور به اقتصاد پویا و کارآفرینی مبتنی بر نوآوری گفت: اگر مسائل کارآفرینی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد تا استاد دانشگاه نیز بتواند ایده خود را پیاده سازی کند قطعاً دانشگاه در مسیر صحیح قرار دارد و چرخه تولید علم تا ثروت کامل می‌شود.

بازدید از پژوهشکده علوم و مهندسی گلپایگان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان از پژوهشگاه فنی و مهندسی این دانشگاه دیدن کرد.

افتتاح مرکز رشد و خلاقیت گلپایگان

ستاری همچنین در این سفر، مرکز رشد و خلاقیت دانشکده فنی گلپایگان را افتتاح و از دستاوردهای دانشجویان و دانش آموختگان این مرکز بازدید کرد.

بازدید از واحدهای صنعتی و فناور گلپایگان

ستاری همچنین ضمن بازدید از شرکت پیچش تنیده خوانسار، تولیدکننده مفتول و کابل پیش تنیده فولادی کشور، با حضور در دانشکده فنی گلپایگان، از دستاوردهای دانشجویان و دانش آموختگان این مرکز بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین از مجتمع کشت و صنعت گلخانه گلپایگان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974283

وب گردی

وب گردی