پیام تهدید آمیز ترامپ به روسیه

رئیس جمهور آمریکا از برنامه این کشور برای خروج از پیمان «منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد» با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن درصدد است پس از سه ده از امضای پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد با روسیه، از آن خارج شود.

ترامپ اعلام کرد: روسیه به این پیمان متعهد نبوده و بارها با آزمایش موشک‌های جدید آن را نقض کرده است بنابراین دیگر دلیلی برای حفظ این پیمان وجود ندارد.

پیشتر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز ادعای آقای ترامپ را مطرح کرده بود ولی اعلام کرده بود که با هدف جلوگیری از رخداد یک جنگ تسلیحاتی از آن پیمان خارج نخواهد شد.

با این حال، دولت آمریکا علاوه براین که نگران افزایش توان نظامی روسیه برای برخورد با کشورهای عضو ناتوست، معتقد است که ادامه اجرای این پیمان میان روسیه و آمریکا بدل به فرصتی برای چین شده تا توان موشکی خود را با هدف افزایش سلطه نظامی بر شرق آسیا افزایش دهد.

در همین راستا ترامپ اعلام کرده است که با وجود تلاش روسیه و چین برای تولید و توسعه موشک‌های هسته‌ای کوتاه برد و میان برد، ادامه تعهد یک جانبه آمریکا به پیمان قدیمی این کشور با روسیه، منطقی نیست.

روسیه همواره نقض پیمان موشکی با آمریکا را رد کرده است. این پیمان در سال 1987 و در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» امضا شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 974286

وب گردی

وب گردی