اساس کار تشکل های دانشجویی روشنگری و تبیین مواضع است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: راهبردی جز تبیین و روشنگری پیش روی تشکل های انقلابی نیست تا با صدای رسای خود اذهان مردم را متوجه ادعاها و دروغ های این نگاه خودکم‌بین کند.

سجاد رئوفی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نقش تشکل های دانشجویی در جهت دهی به اتفاقات سیاسی کشور اظهار داشت: تشکل های دانشجویی نقش تعیین کننده ای در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان دارند؛ بهترین تعبیر از نقش دانشجویان به تعبیر شهید بهشتی همان مؤذنی جامعه است.

وی افزود: دانشجویان زمانی می‌توانند در مسیر پیشرفت و تحقق آرمان ها موثر باشند که خودشان در وهله اول آرمان ها و مسیر تحقق آن ها را بدانند، تمامی این موارد به خوبی توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است، در همین راستا تشکل های انقلابی اگر بخواهند موثر باشند باید گوششان به دهان امام و ولی خود باشد.

رئوفی ادامه داد: متاسفانه در این دولت شاهد آن هستیم که تعدادی از مسئولان بلند مرتبه کشور به دلیل کهولت سن و خستگی، اراده کافی برای ادامه مسیر انقلاب را ندارند، آشنا به آرمان ها و مسیر انقلاب اسلامی هم نیستند و به عنوان ترمز های پیشرفت ملت ایران عمل می کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان این که تشکل های انقلابی موظف‌اند با مطالبه‌گری وظایف قانونی و شرعی مسئولان را یادآور شوند، تصریح کرد: هرچند که این آقایان خوششان نیاید و دانشجویان را نه به عنوان فرصت، بلکه به عنوان تهدید برای تحقق اهداف خود در مسیر غربی سازی نظام اسلامی و انقلاب زدایی از دانشگاه می دانند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین اولویت های امروز کشور معیشت مردم و وضعیت شغلی جوانان است، از آن جا که تفکر حاکم بر اداره اجرایی دولت تفکری غرب‌زده است، اکثر برنامه های آن‌ها نتیجه ای جز وابستگی بیشتر کشور به غیر نداشته و کارنامه چندان موفقی نیز در هیچ عرصه ای ندارد. در همین راستا مجبور است برای فرار از پاسخ گویی؛ فرافکنی و حاشیه سازی کند.

رئوفی اذعان داشت: این موضوع در میان تشکل های دانشجویی وابسته به این جریان نیز وجود دارد؛ چون ادامه حیات فکری و سیاسی آن ‌ها به تداوم این تفکر منحط و عقب مانده و غرب زده گره خورده است و مطمئنا مطالبات حقیقی مردم را فریاد نخواهند زد و به دنبال حاشیه سازی و ساختن روزنه ای برای تنفس دولت هستند.

وی با بیان این که اساس کار تشکل های دانشجویی تبیین است خاطرنشان کرد: شکر خدا شاهد هستیم با تدابیر امام خامنه ای در مدیریت این نوع تفکر وابسته به غرب در میدان دادن برای عرضه عملی ادعاهای آن ها، مردم آگاه تر شده اند و آشکارا شاهد پوچی ادعاها و سرو وصداهای خالی از تدبیر هستند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اضافه کرد: قاطبه نخبگان و مردم به این نتیجه رسیده اند که راهی جز تکیه بر ظرفیت های داخلی نداریم و باید خود نخبگان برای حل مسائل و مشکلات جامعه به میدان بیایند و دستشان را جلوی مستکبرین دراز نکنند.

رئوفی با اشاره به موضوع FATF اظهار کرد: آقایان مسئولی که نگاه به بیرون داشته اند، مطمئنا صدای نابودی این تفکر را شنیده اند و خودشان هم می دانند آخرین نفس های خود را در مدیریت کشور می کشند، از این رو می خواهند آخرین خوش خدمتی خود را به غرب نشان دهند و آخرین تیرهای خود برای وابستگی کشور بزنند.

وی در پایان گفت: راهبردی جز تبیین و روشنگری پیش روی تشکل های انقلابی نیست تا با صدای رسای خود اذهان مردم را متوجه ادعاها و دروغ های این نگاه خودکم بین کند؛ الحمدلله شورای نگهبان نشان داده است که همیشه جز به مصلحت و حکم شرعی رایی صادر نکرده است و امیدواریم با نظر قاطع مانع از اجرا شدن این کنوانسیون استعماری بشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974291

وب گردی

وب گردی