تذکر  دیر هنگام دو نماینده مجلس  درباره  پذیرفته‌شدگان پزشکی دانشگاه آزاد

دو نماینده مجلس شورای اسلامی، نسبت به بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان پزشکی دانشگاه آزاد در آزمون سال جاری تذکر دادند این در حالی است که موضوع تا حد زیادی حل و فصل شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛بعد از آنکه در فرآیند اعلام نتایج آزمون کنکور 97 رشته های علوم پزشکی ناهماهنگی و به تبع آن ابهاماتی پیش آمد،متأسفانه برخی از روسا و معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون توجه به دستورالعمل های سازمان مرکزی اقدام به ثبت نام داوطلبان گروه پزشکی کردند که دکتر طهرانچی پس از اطمینان کامل از این اقدام غیرقانونی و اثبات آن از سوی مراجع نظارتی دانشگاه، مدیران مذکور را از سمت های خود عزل کرد.

همچنین عزل دو رئیس واحد متخلف دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مجموعه های نظارتی دانشگاه در حال بررسی است.

حال پس از دوهفته که از برخورد قاطعانه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص می گذرد برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس صبح امروز البته با نیت تسویه حساب های سیاسی و جناحی به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی حمله کردند .

در این ارتباط سیده فاطمه ذوالقدور نماینده فراکسیون امید مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در تذکری اظهار داشت: از وزیر علوم درخواست می‌کنیم تا هرچه سریعتر مشکلی را که برای دانشجویان دانشگاه آزاد به وجود آمده، مورد رسیدگی قرار دهد و برطرف کند.

وی ادامه داد: اخیراً دانشگاه آزاد در تکمیل ظرفیت خود در رشته علوم پزشکی، جمع کثیری از دانشجویان را پذیرش کرد و ثبت‌نام آن افراد به صورت قانونی انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روند قانونی در حالی طی شدن بود که دانشگاه آزاد پس از ثبت‌نام این افراد عذرخواهی کرده و اعلام داشت که اشتباهی رخ داده است.

ذوالقدر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد نمی‌تواند به یک عذرخواهی بسنده کند، گفت: از وزیر علوم می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند، چرا که این دانشجویان فرصت حضور در دانشگاه‌های دیگر را هم از دست داده‌اند.

در ادامه شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان هم در تذکری مشابه اظهار داشت: بیش از ۲۲ هزار دانشجو به دلیل این سهل‌انگاری، در بلاتکلیفی به سر می‌برند که علت اصلی این مشکل به کم‌توجهی وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برمی‌گردد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به این تذکرات گفت: آقای عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه مورد بررسی قرار دهد و برای حل آن تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 974300

وب گردی

وب گردی