نرم‌افزار موبایلی ویژه تئاتر رونمایی شد

نرم‌افزار موبایلی «هنر آرتاپ» علاوه بر ارائه اخبار تئاتر و نقد نمایش‌ها، امکان رزرو پلاتو و دسترسی به دکورها و اکسسوار گروه‌ها را با تخفیف میسر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، آیین افتتاح اپلیکیشن آرتاپ و نخستین جشنواره ملی منشور هنر دقایقی پیش در پردیس چارسو آغاز شد.

فرزاد فرجام مجری برنامه در ابتدا گفت: همیشه ما تئاتری‌ها نیاز به عوامل مختلف برای کارهایمان داریم که قرار است این اپلیکیشن مشکلات را رفع کند و افراد در این فضاها همدیگر را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نقد در تئاتر کمتر از دیگر حوزه‌ها نمود دارد، بیان کرد: من این قول را گرفته‌ام که در این اپلیکیشن نقدهایی وجود داشته باشد که ما کمتر نمونه آنها را دیده‌ایم.

سپس پویا نوروزی یکی از آهنگسازان عرصه تئاتر قطعاتی کمدی با عناوین خفت‌گیری و مترو برای حضار اجرا کرد.

در ادامه حسین عبداللهی دبیر بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ما از سوی اتحادیه انجمن‌های علمی سراسر کشور قرار است با این اپلیکیشن جشنواره، منشور هنر داشته باشیم. آنچه در بخش جشنواره‌ها شاهد هستیم مربوط به بلیت فروشی جشنواره‌ها، نقد حاضر و حمایت‌های مالی و معنوی است.

وی افزود: بحث در اختیار گروه‌ها قرار دادن دکورها و اکسسوار گروه‌ها که ممکن است در انبارها از بین برود، مطرح است و این بخش به دوستان کمک می‌کند تا از همدیگر یاری گرفته و از این طریق، ابزارها و دکورهای مورد نیاز را در اختیار بگیرند.

سپس با حضور علی توکلی از اپلیکیشن «هنر آرتاپ» رونمایی شد.

توکلی با بیان اینکه این که اپلیکیشن نخستین اپلیکیشن تخصصی هنر است که در تمام حوزه‌ها اطلاع رسانی دارد، گفت: یکی از مشکلاتی که ما در عرصه تئاتر داشتیم رزرو پلاتو بود که براساس نیاز و خواست هنرمندان از طریق این اپلیکیشن به مخاطب ارائه می شود. امکان ندارد که پلاتویی بدون تخفیف در این آرتاپ باشد.

وی درباره بخش نقد این اپلیکیشن نیز گفت: ما از برترین منتقدان کشور دعوت کردیم کارها را نقد کنند تا مخاطبان بتوانند تئاترهای خوب را در بسته فرهنگی مناسب ببینند. بخش دیگر این اپلیکیشن نیز درآمدزایی مخاطبان تئاتر است و ما در آرتاپ حامی دانشجویان هستیم.

وی با بیان اینکه بخش سینما و تجسمی این آپ امکاناتی همانند تئاتر در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، گفت: این اپلیکیشن همزمان برای اندروید و ios طراحی شده است. از امشب خود سایت رسمی آرتاپ تا 10 روز دیگر برنامه‌هایی چون گوگل پلی را قابل دانلود دارد. این برنامه یک بخش در فضای مجازی در اختیار هنرمندان قرار داده تا اپ‌هایشان را رایگان قرار دهند امیدوارم هنرمندان در هر حوزه‌ای در آن ورود کنند.
همچنین رفیق نصرتی عضو انجمن منتقدان خانه تئاتر گفت: ما تلاش داریم در کار نقد این برنامه فعال باشیم و برای کارهایی که بلندگو و تریبون ندارند، صدا باشیم تا عدالت در تئاتر رعایت شده و سلیقه مخاطب در عرصه تماشای تئاتر ارتقا یابد.
در پایان نیز پوستر جشنواره ملی منشور هنر رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974312

وب گردی

وب گردی