بزرگ‌ترین مشکل جوانان امروزی، بی برنامگی است

استاد دانشگاه تهران گفت: بزرگ‌ترین مشکل جوانان امروز ایران بی‌هدفی وبی‌برنامگی است؛ چون بر اساس توانایی‌ها و شرایط زندگی خود برای آینده هدف ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، شاهین فرهنگ در دوره تشکیلاتی حیات طیبه استان‌های غرب کشور در همدان گفت: اولین و اساسی‌ترین سرمایه هر کس دوران عمر اوست و وقت، در حقیقت همان عمر انسانی است که لحظات و دقایق آن به صورت‌های مختلف سپری می‌شود.

وی افزود: عمر و بهتر بهره گرفتن از آن، تنها سرمایه‌ای است که در اختیار انسان قرارگرفته و آنچه ارزش واقعی یک انسان کامل را تعیین می‌کند، صرف کردن به‌موقع این سرمایه‌ مهم است و همین لحظات و دقایق زودگذر و ارزشمند است که سرنوشت انسان را تعیین می‌سازند.

فرهنگ تصریح کرد: وقت، همان عمر انسان است که نه برگشت‌پذیر است و نه چیزی جانشین آن می‌شود، آدمی که بر اساس هر چه پیش می‌آید وقت می‌گذراند، تصور مبهم و گنگی از هدفش در ذهن دارد و حتی ممکن است کاملاً هدفش را گم کند.

روانشناس برجسته کشور اظهار کرد: افراد وقت‌شناس و طراح خوب وقت، جنبه‌های مختلفی از راه‌های رسیدن به هدف را در نظر می‌گیرد، سودمند کردن وقت معنی‌اش آن است که از تمام امکانات موجودی که در اختیار داریم، بهترینشان را انتخاب کرده و آن را در زمان مشخص به نیکوترین نحو به کار اندازیم.

فرهنگ تأکید کرد: انتخاب امور مهم زندگی و برنامه‌ریزی برای آنها غالباً کار مشکلی است، این کارها نیاز به فکر و اندیشه دقیق و قدرت تصمیم‌گیری دارد و هم‌چنین نیازمند آگاهی به این امر است که چه معیار و محکی را برای انتخاب کارهای مقدم‌تر خود در نظر می‌گیریم.

این استاد روانشناس در جمع دانشجویان نخبه فرهنگی دوره حیات طیبه غرب کشور گفت: انسان‌های موفق انتخاب می‌کنند برنده بودن را و انسان‌های ناموفق انتخاب می‌کنند بازنده بودن را، یکی از چیزهایی که ما را موفق می‌کند استفاده درست از فرصت‌هاست که ما از دست می‌دهیم.

فرهنگ اظهار کرد بر اساس تحقیقات علمی در جهان ۹۷ درصد مردم دنیا هدف مشخصی ندارند و هدف زندگی را با آرزو و مقصد اشتباه می‌گیرند و نمی دانند به کجا می‌روند معمولی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: معمولاً این افراد از این دنیا می‌روند و رد پای خاصی از خودبه‌جا نمی‌گذارند. پیدا کردن هدف زندگی لزوماً به این معنا نیست که همین حالا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در زندگی‌تان چه بکنید، پیدا کردن هدف زندگی خیلی بیشتر از این چیزهاست. مطمئناً پیدا کردن هدف زندگی چیزی است که می‌توان به‌عنوان هدف غایی و نهایی روی آن کار کرد؛ اما زندگی باید همیشه پر از هدف‌های کوچک‌تر باشد که به زندگی هر روز جهت دهد.

فرهنگ تأکید کرد: شما دانشجویان از اشتباه کردن نترسید. اشتباه و شکست جزء امور طبیعی و عادی انسان‌هاست، به این فکر کنید که هر اشتباه شما را به توفیق نهایی نزدیک‌تر می‌سازد.

کد خبر: 974313

وب گردی

وب گردی