شبیه سازی انرژی با نرم افزار دیزاین بیلدر کتاب شد

کتاب «شبیه سازی انرژی با نرم افزار دیزاین بیلدر» (فنی و مهندسی) تالیف محسن روشن، حسین معتمد و مهیار پیرباوقار توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محدودیت منابع انرژی و افزایش روزافزون مصرف آن از یکسو و مصرف بی رویه انرژی توسط جوامع مختلف از سوی دیگر، علاوه بر آلودگی محیط زیست و هدر دادن سرمایه های ملی، زندگی آینده انسان ها را با مخاطره مواجه ساخته است براین اساس مصرف انرژی برای برقراری شرایط آسایش در ساختمان ها، سهم بسزایی را به خود اختصاص داده و بررسی راه های کاهش مصرف انرژی و یا ذخیره آن ضروری است. قبل از هر کاری باید میزان انرژی مصرفی در بنا سنجیده شود که مهمترین و بهترین راه های بررسی آن، استفاده از برنامه های شبیه سازی مصرف انرژی است این کتاب که حاصل چندین سال آموزش و کار با نرم افزارش های شبیه سازی از جمله نرم افزار دیزاین بیلدر است با هدف نهادینه کردن ، ترغیب و استفاده جامع این نرم افزار در تحقیقات علمی رشته های مختلف از جمله معماری است.

نرم افزار دیزاین بیلدر یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای شبیه سازی است که برای مدل سازی ساختمان از جنبه های مختلف مثل فیزیک ساختمان (مصالح ساختمانی)، معماری ساختمان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و غیره کاربرد داشته و قابلیت مدل سازی همه جنبه های ساختمان را دارد.

این کتاب دربردارنده شبیه سازی نرم افزار دیزاین بیلدر در رشته های معماری و فنی مهندسی است و با توجه به گستردگی آن می تواند برای دانشجویان و اساتید این رشته ها مفید و حائز اهمیت باشد.

کتاب «شبیه سازی انرژی با نرم افزار دیزاین بیلدر» (فنی و مهندسی) دارای یازده فصل است که فصل اول به معرفی و نصب نرم افزار اختصاص دارد و فصول بعدی به ترتیب شامل مدل سازی هندسه ساختمان، تعریف کاربردی، بازشوها، روشنایی ساختمان، سیستم سرمایش و گرمایش، روشنایی روز تحلیل سیالاتی داخل و خارج ساختمان CFD، طراحی سایبان داخلی و خارجی و فصل یازدهم به شبیه سازی و تحلیل نتایج می پردازد.

این کتاب تالیف محسن روشن، حسین معتمد از اعضای هیات علمی دانشگاه و مهیار پیرباوقار کارشناس ارشد مهندسی معماری در 84 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه و قیمت 15 هزار تومان،

توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974318

وب گردی

وب گردی