فکرهای کشور، سرمایه عظیم و تحریم ناپذیرند

معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فکرهای کشور، سرمایه عظیم و تحریم ناپذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد در جلسه هم اندیشی با حوزه پژوهش استان اردبیل اظهار کرد: سرمایه عظیم کشور فکرها هستند که تحریم ناپذیرند و اگر ما دانشجویان را حمایت کنیم تا ایده های خود را عملیاتی کنند، بهترین کار انجام شده است.

دکتر عبدالله محمدی گفت: اگر بخواهیم پیشرفتی داشته باشیم باید بین صنعت و دانشگاه ارتباط وجود داشته باشد و این یک اصل مسلم است، بعضی ها می پرسند چرا این ارتباط شکل نمی گیرد؟ یا چرا ارتباط ضعیف است؟ و یا حتی بعضی وجود ارتباط را رد می کنند.

محمدی افزود: اگر رابطه بین صنایع و دانشگاه بیشتر بود ما بسیاری از مشکلات را در صنایع نداشتیم، ساده ترین نمونه که خودروسازی است و اگر این ارتباط به نحو احسن برقرار بود الان صنایع خودروسازی ما هم صاحب یک برند شده بودند.

وی ادامه داد: می شود گفت که ارتباط به نوعی هست و به نوعی نیست و ما به طرف صنعت می رویم؛ ولی در این میان یک حلقه هایی هستند که حلقه های مفقوده هستند و ما باید دنبال این حلقه ها باشیم.

محمدی تصریح کرد: مهم‌ترین حلقه مفقوده شرکت های دانش بنیان هستند. دانشگاه قبلا تنها به بحث آموزش اهمیت می داد ولی اکنون شرایط فرق کرده است.

وی اظهار کرد: باید کم شدن تعداد دانشجو را به جای تهدید یک فرصت شمرد و در این شرایط به ارتباط دانشگاه با صنعت بیشتر اهمیت داده شود و از این فضا در راستای ارتباط و پژوهش استفاده بکنیم.

محمدی ادامه داد: تقویت شرکت های دانش بنیان، شناخت نیازهای صنعت و جلب اعتماد از موضوع های مهمی هستند که باید توجه به آنها در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان از یک طرف نیازهای علمی صنایع را می شناسند و از یک طرف با دانشگاه ارتباط دارند و اعضای هیأت علمی آن را مدیریت می کنند و می توانند این ارتباط را برقرار کنند.

وی بیان کرد: در تعریف مگاپروژه ها و نیازهای استان باید دبیرخانه هایی تشکیل شود و تلاش جهت انعقاد قراردادهای سه جانبه بین دولت، صنعت و دانشگاه و همچنین قرارداد های دوجانبه بین دانشگاه و صنعت انجام شود.

محمدی افزود: سرای نوآوری از موضوع های مهمی هست که ریاست دانشگاه هم به این موضوع اهتمام خاصی دارند و مهم‌ترین نکته در بحث ارتباط با صنعت، تشویق افراد به این موضوع است.

تشویق افراد به صنعت، مهم‌ترین نکته در ارتباط دانشگاه با صنعت است

مدیر پژوهش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشویق افراد به صنعت مهم‌ترین نکته در ارتباط دانشگاه با صنعت است.

مدیر پژوهش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی با حوزه پژوهش استان اردبیل اظهار کرد: تشویق افراد به صنعت مهم‌ترین نکته در ارتباط دانشگاه با صنعت است.

دکتر سیدحاتم مهدوی نور به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: سه مرحله برای آن وجود دارد که مرحله قلبی، مرحله زبانی و مرحله عمل است که در مرحله عمل اول باید زیرساخت های آن موجود باشد و سپس برخورد صورت پذیرد.

وی ادامه داد: زیرساخت های دانشگاه افراد را تشویق نمی کنند که از محیط خارج دانشگاه طرح بیاورند و با صنعت ارتباط داشته باشند.

مهدوی نور افزود: شاید بخشنامه های ما ایراد داشته باشند گاهی هم ما خودمان در واحدها مانع فعالیت استادنی می شویم که می خواهند طرح برون دانشگاهی بیاورند و کاری انجام دهند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر بخواهیم این ساختار را درست بکنیم باید افراد را تشویق بکنیم تا طرح های برون دانشگاهی و در ارتباط با صنعت را برای اجرا به دانشگاه بیاورند که در این صورت بسیاری از مشکلات مربوطه حل خواهد شد.معاون پژوهشی واحد اردبیل نیز اظهار کرد: ما باید رویکردمان را عوض کنیم و خیلی از ایده ها وجود دارد که به تنهایی می تواند یک واحد را برای همیشه از درآمدهای آموزشی مستقل بکند.

دکتر فرزاد ستاری به اهمیت ارتباط با صنعت اشاره کرد و ادامه داد: ما باید از تجربیات همکارن در سایر واحدها نیز استفاده کنیم و هر تجربه از هر کجای دیگر می تواند با اضافه شدن ایده های خودمان باعث شود در استان هم دانشگاه منتفع شود و هم واحد های صنعتی نفع ببرند.

کد خبر: 974339

وب گردی

وب گردی