تاثیر دخالت نظامی آمریکا در پایان دادن به درگیری های سومالی

برنامه این هفته «آفریقای امروز» (Africa Today) به تحلیل و واکاوی حضور آمریکا در سومالی و تاثیر دخالت نظامی آمریکا در پایان دادن به درگیری ها در این کشور می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، در این برنامه به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون، ضمن مروری بر دو حادثه بمب گذاری در یک رستوران و کافی شاپ در جنوب غربی سومالی که باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر شد، حمله هوایی آمریکا به مواضع گروه تروریستی الشباب در سومالی یک روز قبل از حادثه بمب گذاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این برنامه در ادامه به بررسی دلایل افزایش حملات هوایی آمریکا به الشباب و تاثیر این حملات بر افزایش تنش ها و بی ثباتی ها در سومالی خواهد پرداخت پرداخت.

در این برنامه همچنین موضوع تخریب قسمت های زیادی از زمین های کشاورزی و زیرساخت های مردم سومالی در پی حملات هوایی آمریکا و اهداف آمریکا از عدم کمک نظامی به ارتش سومالی برای مقابله با الشباب و حمله خودسرانه به این گروه تروریستی مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

«آفریقای امروز» با اجرای امینا تیلور، سه شنبه 1 آبان ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 00:03 بامداد، پنجشنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 10:00 پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974349

وب گردی

وب گردی