بهبودی 6100 کودک مبتلا به سرطان / SGS داستان یک موفقیت است

مدیر عامل موسسه خیریه محک گفت: محک تنها بیمارستان متمرکز در خاورمیانه است که توسط خیرین اداره می‌شود و از اولین لحظه‌ای که کودک وارد محک می‌شود، تحت حمایت قرار می‌گیرد و تاکنون 3 هزار بیمار در بیمارستان محک تحت درمان هستند و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود رایگان است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر آراسب احمدیان مدیرعامل موسسه خیریه محک در نشست خبری خود گفت:تاکنون 6100 کودک تحت پوشش محک درمان شده اند.

وی افزود: به این معنی که ۲۲ درصد از کودکان سرطانی تحت حمایت محک در طی سال‌های اخیر بهبود پیدا کردند، ۵۸ درصد آنها در حال حاضر تحت درمان هستند و متاسفانه ۲۰ درصدشان فوت کردند.

احمدیان به جزییات کسب مقام اول خانواده محک در استانداردهای درمانی جهان SGS گفت: SGS داستان یک موفقیت است که فقط مختص موسسه محک نیست و متعلق به همه مردم ایران است.

وی گفت: موسسه خیریه محک در 26 سال فعالیت خود (تا آخرسال گذشته) داوطلبانه خود در مقابل ممیزی های بین المللی و داخلی قرارداده و همه فعالیت هایش بازبینی ممیزی شده است.

به گفته مدیر عامل موسسه محک کسب مقام اول در استانداردهای درمان توسط محک به راحتی به دست نیامده است. در سال بیست و هفتم فعالیت‌های محک قرار داریم و در این 27 سال محک توسط کارکنان و داوطلبان اداره می‌شود.

احمدیان با اشاره به اینکه سازمان محک ثروتمند است چرا که متکی به مردمی است که خدمت رسانی محک را شفاف می بینند گفت: به گفته کوفی عنان در هزاره سوم جهان حاصل عمل سه گروه استریال دولت ، جامعه مدنی و بخش خصوصی. دولت که بودجه عمومی دارد، بخش خصوصی که حاصل بیزینس و فعالیت های اقتصادی است و جامعه مدنی که از کمک های مردم بهره مند است و وظیفه حل یک مشکل از مشکلات جامعه را دارد و محک کمک و درمان کودکان مبتلا به سرطان را انتخاب کرده است . محک وظیفه اش تولید ثروت نیست بلکه سازمانی همواره نیازمند اهداست و در چرخه نیاز، عشق و تعهد فعالیت می کند و حاصل این چرخه بهبودی 6100 کودک میتلا به سرطان بوده است.

در هر بیمارستان دولتی و دانشگاهی - آموزشی در کشور که بخش خون و آنکولوژی اطفال دارد مددکاران داوطلب حضور دارند و از آنحایی که بخشی از درمان های سرپایی کودک مانند شیمی درمانی که نیاز به انتقال به تهران ندارد فعالیت می کنند

وی با اشاره به اینکه محک در 49 بیمارستان در 17 استان خدمات ارائه می کند گفت: موسسه محک توسط کارکنان و داوطلبان اداره می‌شود و در طول سال‌های فعالیت حدود 30 هزار و 300 پرونده در سراسر ایران باز کرده است.

احمدیان تاکید کرد: محک در 39 بیمارستان و در 10 استان مددکار داوطلب دارد و می توان گفت در هر بیمارستان دولتی و دانشگاهی - آموزشی در کشور که بخش خون و آنکولوژی اطفال دارد مددکاران داوطلب حضور دارند و از آنحایی که بخشی از درمان های سرپایی کودک مانند شیمی درمانی که نیاز به انتقال به تهران ندارد فعالیت می کنند.

وی افزود: بیمارستان محک در سال 1386 مجوز گرفت محک امسال درخواست خود را برای تشکیل مرکز تحقیقات به طور رسمی به وزارت بهداشت داده و پروانه فعالیت مرکز تحقیقات در حال صدور است و تا پایان امسال افتتاح می‌شود و در حال حاضر بیمارستان محک به قطب درمان سرطان کودکان در خاورمیانه تبدیل شده است.

احمدیان در پاسخ به این سوال که آیا موسسه محک از نهادهای ببین المللی کمک دریافت می کند گفت: تقریبا نه. چرا که انتقال پول از خارج امکان پذیر نبود و ما تاکنون به این مسئله فکر نکردیم اما امیدواریم روزی به آنها متصل شویم

وی با اشاره به هزینه‌های موسسه محک گفت: موسسه محک 34 درصد هزینه‌های خود را در بخش حمایتی و در 39 بیمارستان و 35 درصد هزینه‌های خود را در بیمارستان‌های فوق تخصصی هزینه می‌کند. بیمارستان محک با ظرفیت 100 تخت در مقابل 500 تخت سرطان اطفال در ایران، 20 درصد حجم درمان کودکان در ایران را بر عهده دارد و در حال حاضر پنج درصد هزینه‌ها در حوزه تحقیقات مصرف می‌شود.احمدیان در پاسخ به این پرسش که آیا نوسانات قیمت ارز تاثیری در روند درمان کودکان محک داشته گفت: می توانم به جرات بگویم که نوسانات اررز به بیماران منتقل نمی شود اما وضعیت دارو تا دو ماه پیش چندان خوب نبود اما شنیده ها حاکی است که دارو ها تامین شده و خوشبختانه داروی همه 39 بیمارستان تامین شده و بیماران به داروها دسترسی دارند اما باید گفت که داروها نسبت به سال گذشته 15 تا 50 درصد بسته به نوع دارو افزایش قیمت داشته است و مهمتر اینکه ذر مورد داروهای تک نسخه ای وابسته به نرخ ارز هستیم.

۲۲ درصد از کودکان سرطانی تحت حمایت محک در طی سال‌های اخیر بهبود پیدا کردند، ۵۸ درصد آنها در حال حاضر تحت درمان هستند و متاسفانه ۲۰ درصدشان فوت کردند

مدیر عامل موسسه محک با اشاره به اینکه در تجویز دارو توسط پزشک مطلقا و هیچگونه دخالت نمی کنیم گفت: پزشکان محک کم عوارض ترین دارو را بر اساس مقدورات بازار تجویز می کنند.

وی در مورد تاثیر تحریم ها در مشارکت مردم گفت: نمی توان ادعا کرد که تاثیر نداشته اما این تاثیر تا این لحظه در حدی نبوده که سطح سرویس دهی برای کودک را تغییر بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974355

وب گردی

وب گردی