گفت‌وگوی رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با جابری‌انصاری درباره سوریه و یمن

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات سوریه، عملکرد کمیته تبادل بازداشت شدگان و مفقودان و اوضاع یمن گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) که به تهران سفر کرده، امروز (یکشنبه) 29 مهر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه و همچنین مذاکرات یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات سوریه و روند مذاکرات آستانه، عملکرد کمیته تبادل بازداشت شدگان و مفقودان، شرایط انسانی ویژه ادلب و مسائل مرتبط با بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود و همچنین تحولات یمن و جدیدترین تلاش‌های در حال انجام برای حل بحران این کشور، و تسهیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن بررسی شد.

گفتنی است در نشست‌های کارگروه آزادی بازداشت شدگان/ ربود‌ه شدگان و تحویل اجساد و شناسایی مفقودان بحران سوریه علاوه بر نمایندگان سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه)، کارشناسان سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز حضور دارند.

همچنین ، ٢١ خرداد ماه نیز جابری‌انصاری میزبان خانم «والری پتی پیر» هماهنگ کننده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در امور خاورمیانه بود. در این دیدار در خصوص ابعاد انسانی بحران‌های سوریه و یمن و همکاری جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

دستیار ارشد وزیر خارجه در دیدار با خانم والری پتی پیر با اشاره به تجربیات تلخ دولت و ملت ایران در جنگ تحمیلی ٨ ساله در زمینه‌های انسانی که هنوز تبعات آن برای خانواده‌های شهدا و مفقودان ما ادامه دارد، تاکید کرد: موضوع تبادل بازداشت شدگان و مفقودان جنگ سوریه یک موضوع انسانی مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران است و پیگیری این موضوع در صدر اولویت‌های کشورمان برای حل و فصل بحران سوریه قرار دارد.

جابری‌انصاری در این دیدار همچنین با تشریح شرایط انسانی فاجعه بار در یمن و مرگ خاموش مردم این کشور در نتیجه جنگ و محاصره تحمیلی از سوی عربستان و متحدانش، بر آمادگی کامل ایران برای همکاری با صلیب سرخ جهانی در جهت کاهش ابعاد فجایع انسانی جاری در بحران‌های منطقه تاکید کرد.

خانم والری پتی پیر نیز در این دیدار ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش در جهت کمک به حل مسائل انسانی در بحران‌های سوریه و یمن، بر آمادگی صلیب سرخ در جهت همکاری با کشورمان در این زمینه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974359

وب گردی

وب گردی