لکنت زبان محدودیت نیست

روز 22 اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی لکنت زبان شناخته می شود. با کمک به افراد دارای این اختلال باید بستر را برای جلوگیری از بیماری های سلامت روانی در آنان ایجاد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روز 22 اکتبر به عنوان روز جهانی لکنت زبان شناخته می شود؛ این بیماری از طریق ایجاد نوعی اختلال در گفتار که از ذهن سرچشمه می گیرد، آغاز می شود. دانشمندان معتقدند که با کمک به افراد دارای این اختلال باید بستر را برای جلوگیری از بیماری های سلامت روانی در آنان ایجاد کرد. لکنت عمدتا در دوران ابتدایی عمر ظاهر شده و شروع آن به سن 2 تا 4 سالگی باز می گردد. روز جهانی این بیماری فرصت مناسبی است که به معرفی این اختلال گفتاری و آگاهی دادن در مورد آن پرداخت.

انجمن های مختلف مشتاق به این موضوع در سراسر جهان برنامه های مختلفی را برای آگاهی و سطح بندی این اختلال سازماندهی می کنند.

لکنت زبان به عنوان شرایطی که زندگی روزمره را به گونه ای تهدید می کند، شناخته شده و باعث ایجاد فشار روانی زیادی در بین افرادی می شود که دارای این مشکل هستند. با این حال در سطح فراتر به این موضوع توجه لازم نشده است.

میلیون ها تن در جهان با این مشکل روبرو هستند، در حالی که این مسئله برای عده زیادی مبهم به نظر می رسد.

موضوع مطرح شده در مورد لکنت در سال 2018 «با ذهن خود سخن بگویید» است. به این معنا که یک اختلال گفتاری نباید شما را از به اشتراک گذاشتن افکار و سخن گفتن با ذهن خود دور کند.

لکنت زبان معمولا به عنوان یک مشکل نادیده گرفته می شود و ترس و نگرانی های آن باعث ایجاد مشکلات مختلف مربوط به سلامت روان می شود.

از سال 1998 تاکنون، روز 22 سپتامبر هر ساله توسط سه سازمان « انجمن بین المللی لکنت »، « انجمن لیگ لکنت زبان اتحادیه اروپا » و « انجمن بین المللی گفتار سلیس » سازماندهی می گردد. این سه سازمان با ارائه پروژه ای به نام HEAR IN HULL به ترویج چگونه گوش دادن به افرادی که دارای لکنت زبان هستند، می پردازند.

این کمپین معتقد است صحبت کردن در مورد لکنت و گوش دادن به این افراد، به بهبود زندگی کسانی که دچار این مشکل هستند، کمک می کند.

این روز به طور کامل بر این گونه افراد و انجام یک سخنرانی عمومی و صحبت در مورد این اختلال، توسط خود فرد تمرکز دارد.

آنها بر این واقعیت تأکید دارند که سخن گفتن در مورد اختلال گفتاری به جامعه کمک می کند تا حساسیت نسبت به افرادی که این مشکل را دارند، کمتر شود. در واقع درک نادرست یک اختلال باعث می شود که سلامت روانی فرد نیز به خطر بیفتد.

بنابراین می توان در کنار این افراد ایستاد و به آن ها کمک کرد تا جهان جای بهتری برای آنها شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974444

وب گردی

وب گردی