مصرف لبنیات با فرهنگ خوردن مردم ایران ارتباط دارد

معاون دفتر سلامت و تغذیه وزارت بهداشت در حاشیه مراسم غذای سالم لبنیات سالم گفت: مصرف شیر  و لبنیات در کشور از متوسط جهان پایین تر است، این مسئله با فرهنگ خوردن مردم ایران ارتباط مستقیمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زهرا عبدالهی معاون دفتر سلامت و تغذیه وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم غذای سالم لبنیات سالم گفت: مصرف شیر و لبنیات در کشور از متوسط جهان پایین تر است، این مسئله با فرهنگ خوردن مردم ایران ارتباط مستقیمی دارد.

وی ادامه داد: مردم کشورمان عادت ندارند لبنیات را به صورت روزانه و مستمر مصرف کنند. به همین منظور، سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور کاهش یافته است.

معاون دفتر سلامت و تغذیه وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش های رسیده، مردم ایران روزانه ۱۹۰ گرم و سالیانه ۷۰ کیلو گرم شیر و لبنیات مصرف می کنند، این در حالی است که در کشورهای اروپایی مصرف لبنیات سالیانه بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم است.

وی اضافه کرد: چاقی 60 درصد ایران به دلیل استفاده از لبنیات پرچرب است. به همین منظور افزاد باید مصرف لبنیات و شیر کم چرب را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. راه پیشگیری از چاقی و اضافه وزن مصرف لبنیات و شیر کم چرب است، همچنین این مسئله از بروز بیماری های قلبی و فشار خون جلوگیری می کند.
عبدالهی در پایان تاکید کرد: مصرف مستمر و روزانه شیر و لبنیات منجر به رشد کودکان و نوجوانان می شود، همچنین کلسیم و پتاسیم آن ها را تامین می کند و باعث رشد استخوان ها نیز می شود.

کد خبر: 974448

وب گردی

وب گردی