دانشگاه آزاد استان همدان موکب هایی برای پذیرایی از زائران اربعین برگزار می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: در حال حاضر موکب های خودجوشی در شهر همدان و مریانج وجود دارد که با همکاری دانشگاه آزاد همدان به زائران خدمات رسانی می کنند.

دکتر سعید جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کمک‌‌های دانشگاه آزاد همدان در استقبال و پذیرایی از زوار اربعین این استان گفت: در حال حاضر موکب خودجوشی در شهر مریانج وجود دارد که با همکاری دانشگاه آزاد همدان به زائران خدمات رسانی می کنند؛ همچنین خوابگاه‌هایی را در اختیار زوار می‌گذاریم که در این خوابگاه‌‌ها اسکان یابند.

وی افزود: استان همدان به مرز مهران نزدیک است و خروجی همدان شهر مریانج است که بزرگ‌ترین موکب شهر در آنجا قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه خاطر نشان کرد: به کلیه زوار اربعین وام یک میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه ارائه می شود که متقاضیان سفر می‌توانند در کوتاه ترین زمان ممکن وام را دریافت کنند.

جامه بزرگی در پایان تاکید کرد: طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی غیبت تمامی دانشجویان، استادان و کارکنان برای شرکت در سفر اربعین موجه خواهد بود.

گفتنی است شهر مریانج، یکی از شهرهای استان همدان و یکی از شهرهای تابع شهرستان همدان است که در ۶ کیلومتری جاده همدان_کرمانشاه و در دامنه‌های کوه الوند واقع است. لهجه مردم این شهر مرگانه‌ای نام دارد که نزدیکی‌هایی با گویش‌های لری و فارسی جنوب استان همدان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974450

وب گردی

وب گردی