آقامیری: واحدها باید بر ایجاد اشتغال دانشجویان تمرکز کنند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: واحدهای دانشگاهی باید بتوانند رویکرد خود را به سمت کسب درآمد، ایجاد اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان سوق دهند و به وسیله روش های مختلف بر سرمایه گذاری و سودآوری بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز در اولین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: در روزهای اخیر برنامه های علمی بسیار خوبی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اجرا شده است، امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های مدون این روند مثبت را ادامه دهیم به طوری که بتواند برای جامعه علمی و دانشگاهی ما کارساز باشد.

او ادامه داد: واحدهای دانشگاهی باید بتوانند رویکرد خود را به سمت کسب درآمد، ایجاد اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان سوق دهند و به وسیله روش های مختلف، بر سرمایه گذاری و سودآوری بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز کنند.

دکتر آقامیری تصریح کرد: همچنین بهره گیری از توان پژوهشی دانشگاه و پروژه های علمی و فناوری باید در اولویت دانشگاه آزاد قرار گیرد،‌ متاسفانه در زمینه موضوع تبدیل علم به ثروت،‌ دانشگاه‌ها نتوانسته اند موفقیت زیادی کسب کنند؛ البته این موضوع فقط مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌شود و دغدغه اصلی دیگر دانشگاه های کشور مانند دانشگاه تهران و شریف و شهید بهشتی و ... است، باید برنامه های ویژه ای در این حوزه اجرایی شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: تمام برنامه های آموزشی و پژوهشی واحد ها باید مطابق با اهداف و سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی باشند، در این راستا باید قدم های بزرگ و محکمی برای هموار کردن مسیر واحدها در علوم آموزشی، پژوهشی و فناوری برداشته شود.

او افزود: بحث دیگر، برگزاری آزمون های متمرکز است، این اتفاق خوبی‌ست؛ اما به شرطی که نظام آموزشی ما هم متمرکز باشد و فعالیت ها و برنامه ها باهم هماهنگ و مرتبط باشند تا تغییرات و فعالیت های جدید باعث سردرگرمی افراد نشود و متناقض با سیاست ها و اهداف کلی دانشگاه آزاد اسلامی نباشد.

آقامیری تاکید کرد: نگرانی و دغدغه بنده و دیگر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی معضلات اجتماعی و فرهنگی دانشجویان است که برای رفع این مشکلات باید برنامه های فرهنگی ویژه ای در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اجرا شود، درهمین راستا در نظر داریم طرح‌هایی مانند طرح آراستگی و جداسازی همکاران آقا و خانم واحدهای مختلف دانشگاه آزاد را اجرا کنیم، این اقدامات قطعا می تواند در این راستا کارساز باشد،‌ در همین راستا باید نظارت جدی بر این موضوعات وجود داشته باشد تا اهداف مورد نظر به صورت کامل محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974475

وب گردی

وب گردی