دانشگاه آزاد اسلامی باید کیفیت را در کنار کمیت افزایش دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: برای رسیدن دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه نخست در آموزش عالی کشور باید کیفیت را در کنار کمیت افزایش دهیم.

دکتر سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستردگی در سراسر کشور سبب ایجاد عدالت آموزشی شده است و با توجه به امکاناتی که دارد در صورت ایجاد زیر ساخت‌های صحیح می‌تواند انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه شود در همین راستا توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فعال کردن نخبگان در جهت استفاده از ایده‌های برتر اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد لرستان برای توسعه و پیشرفت بلند مدت و جلب داوطلبان پیراپزشکی ورود به دانشگاه، افزایش رشته‌های بین رشته‌ای پزشکی را مد نظر قرارداده است. با دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تفاهم نامه‌‌هایی را در این زمینه منعقد کردیم که به تایید وزیر بهداشت رسیده و درصدد راه اندازی دو دانشکده توانبخشی و فناوری‌های نوین در علوم پزشکی هستیم که در آینده برا‌ی بوردهای تخصصی فعالیت خود را گسترش دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه خاطر نشان کرد: برای رسیدن دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه نخست در آموزش عالی کشور باید کیفیت را در کنار کمیت افزایش دهیم. دانشگاه آزاد لرستان با زیر ساخت‌هایی که در این زمینه به وجود آورده است، تبلیغات گسترده و آگاه‌سازی شهروندان در زمینه امکانات مناسب واحدهای دانشگاه آزاد در سطح استان، افزایش 15 درصدی دانشجویان را نسبت به سال گذشته به وجود آورده که بسیاری از داوطلبان ورود به واحدهای دانشگاه آزاد در سطح استان را به دانشگاه‌‌های دولتی ترجیح دادند.

بهاروند در پایان متذکر شد: توسعه اقتصاد دانش بنیان، شرکت‌‌های فناور، کار آفرینی و مهارت آموزی برای دانشجویان سه محور مهم برای رسیدن به جایگاه نخست دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی است که تا به امروز هم قدم‌‌های استواری را در این زمینه برداشته است. در آینده‌ای نه چندان دور با توسعه این امور مهم و حیاتی گزینه اول داوطلبان ورود به دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974481

وب گردی

وب گردی