دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ زندگی سالم نقش موثری دارند

رییس انجمن آزمایشگاهیان دامپزشکی گفت: دانشگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ زندگی سالم می توانند همایش‌های خوبی برگزار کنند و پژوهش هایی را نیز در این راستا در برنامه های خود قرار دهند.

دکتر انعام شکری نایب رییس انجمن آزمایشگاهیان دامپزشکی و دبیر علمی همایش غذای سالم و لبنیات سالم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه ترویج سبک زندگی سالم در دانشگاه‌ها گفت: همان طور که میدانید اکثر افراد، دانشگاهیان را به عنوان قشر فرهیخته جامعه قلمداد می‌کنند. دانشجویان نیز معولا در سنین جوانی وارد دانشگاه می شوند و بسیار ایده آل گرا هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان به دلیل صفت ایده آل گری خود، می توانند بر دیگران، خانواده و جامعه خود تاثیر گذار باشند.

نایب رییس انجمن آزمایشگاهیان دامپزشکی گفت: دانشگاه‌ها به وسیله پژوهش‌ و همایش ها، می توانند نحوه تغذیه صحیح را به جامعه تزریق کنند. همچنیندر راستای ترویج فرهنگ زندگی سالم می توانند همایش‌های خوبی برگزار کنند و پژوهش هایی را نیز در این راستا در برنامه های خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: همان طور که دانشجویان در بسیاری از مسائل کشور تاثیر گذار هستند، دز زمینه فرهنگی می توانند نقش پررنگی را ایفا کنند. در همین زمینه دانشجویانی که در رشته های مرتبط با تغذیه تحصیل کرده اند، می توانند تحقیقات و پژوهش های خود را در این زمینه توسعه دهند و نتایج آن را نیز در اختیار سایر افراد جامعه قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974487

وب گردی

وب گردی