آغاز روند نابودی زمین تا 50 سال آینده

دانشمندان دانمارکی پس انجام برخی تحقیقات اعلام کردند که با توجه به فعالیت های انسان بر روی کره زمین، از 50 سال آینده، روند انقراض دسته جمعی همه انواع بیولوژیک موجود در کره زمین آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان دانشگاه آرهوس دانمارک از انقراضی دسته جمعی در ده ها سال آینده برای تمام انواع بیولوژیک ساکن در کره زمین خبر دادند.

این دانشمندان در مقاله ای که در مجله « Proceedings of the National Academy of Sciences» چاپ شده است پیش بینی کرده اند انقراض دسته جمعی در درجه اول پستانداران را تهدید می کند و برای بازسازی تنوع مختلف این موجودات در زمین به یک میلیون سال زمان نیاز است.

در این مقاله آمده است: در 50 سال آینده این انقراض تدریجی آغاز خواهد شد و در نهایت به نابودی کامل منجر می شود و احتمال بازسازی چنین تنوع بیولوژیکی کم است.

این دانشمندان پس از بررسی و تحلیل اطلاعات مربوط به تغییرات محیط زیست به این نتایج دست یافته اند و معتقدند دلیل این انقراض، انواع فعالیت های انسان است.

گفتنی است اتحادیه بین المللی حمایت از محیط زیست، 10 سال پیش بیانیه ای صادر کرد که بر اساس اطلاعات ارائه شده در آن، طی چند دهه 99.9 درصد از موجودات در معرض انقراض کره زمین، نابود خواهند شد.

انتهای پیام

کد خبر: 974489

وب گردی

وب گردی