بنیاد انقلاب های رنگی در فکر براندازی ایران

بنیاد «سوروس» از مراکز مهم غربی در خصوص براندازی ایران است که نقش آن به خوبی در اغتشاشات 88 هویدا شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با پیروزی انقلاب ایران تحول عظیمی در جهان رخ داد. این تحول باعث شد تا منافع کشورهایی که پایه و اساس قدرت خودشان را بر اساس ظلم و ستم قرار داده اند به خطر بیفتد. به همین منظور برای جلوگیری از موج انقلاب ایران دست به اقدامات زیادی زدند. این اقدامات در خصوص جمهوری اسلامی ایران در عرصه هایی جون سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... بروز داد. به طور مشخص باید گفت مراکز زیادی کارکردند تا بتوانند راهی برای به زمین زدن جمهوری اسلامی ایران پیدا کنند و حتی در مواردی توانستند برنامه های خودشان را اجرایی کنند.

بنیاد سوروس :

بنیاد سوروس یکی از این مراکز است. نام اصلی بنیاد سوروس، بنیاد «جامعه باز» و متعلق به یک یهودی میلیاردر به نام «جورج سوروس» است. وی یک یهودی مجار تبار آمریکایی است که سال های متمادی با تشکیل یک شرکت سرمایه گذاری و یک سازمان مطالعاتی حقوق بشر، به انجام اموری چندمنظوره مبادرت کرده است. در خصوص ماهیت فعالیت های بنیاد سوروس، قضاوت های متفاوتی وجود دارد. نهادهای رسمی سیاست خارجی آمریکا و رسانه های وابسته به آنها از جمله رادیو صدای آمریکا معتقدند: «جورج سوروس فرد نوع دوست و نیکوکار مشهوری است(!) که به بسیاری از پروژه های گسترش دموکراسی و توسعه اقتصادی در سراسر جهان کمک می کند.» البته این طرز رویکرد منحصراً مختص چنین نهادهایی است و بسیاری از ناظران سیاسی و سیاستمداران کشورهای مختلف و مخصوصاً کشورهایی که به نوعی با پدیده «انقلاب های مخملی» مواجه شده اند، نظری بر خلاف این دارند.

اما این بنیاد نقش ویژه ای را در قبال ایران ایفا کرده است. طی اطلاعیه ای که وزارت اطلاعات در تاریخ هجدهم اردیبهشت 1386 به اطلاع عموم رساند گزارش داد: با پیگیری‌های اطلاعاتی به عمل آمده در خصوص تلاش برخی مؤسسات، بنیادها و سازمان‌های آمریکایی برای اثرگذاری در جمهوری اسلامی ایران مشخص شد این نهادها سعی دارند تحت پوشش عناوینی هم چون دموکراسی‌سازی، حقوق بشر و... نقشی را ایفا کنند که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آنها در سال‌های گذشته، علیه کشورهای هدف مورد نظر انجام می‌دادند.

فتنه 88

در ادامه این اطلاعیه به صحبت های هاله اسفندیاری جاسوس دستگیر شده، پرداخته شده است که در این خصوص آمده: «وی ( هاله اسفندیاری ) در بازجویی های اولیه اظهار می دارد که بنیاد سوروس در ایران با ایجاد یک شبکه ارتباط غیر رسمی و تلاش برای توسعه و گسترش آن، اهداف براندازانه خود را دنبال می‌نموده است.»

جورج سوروس در اولین دوره پیروزی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات، در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «راواستوری» ضمن اشاره به تمایل برای فعالیت در ایران تحت پوشش موسسه‌ها NGO، ایران را ازکشورهای «مورد علاقه» خود نامید.

در واقع از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 1388، اظهارات و سخنرانی‌های تئوریسین‌های مؤسسات غربی بر لزوم تغییر در ساختار حکومتی نظام جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تجربیات کودتاهای مخملی در اوکراین و گرجستان تاکید داشت.

ساماندهی پروژه کودتای مخملین در ایران، مانند نمونه‌های قبلی به «بنیاد جامعه باز» به مدیریت «جرج سورس» واگذار شد. این بنیاد به واسطه ارتباط گیری‌هایی که در اوایل دهه 80 با برخی شخصیت‌های درون نظام انجام داده بود، برای اجرای این پروژه، از منظر آمریکایی‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شد.

تغذیه مالی اغتشاشات :

با استناد به اعترافات دستگیرشدگان فتنه 88، نقش بنیاد سورس در تغذیه مالی جریان برانداز محرز می‌شود؛ جریانی که فروپاشی از درون را در دستور کار خود قرار داده بود و در این راستا آموزش‌ تکنیک‌های نافرمانی مدنی و مبارزات بدون خشونت را از طریق دفاتر رسانه‌ای و تبلیغاتی بنیاد مزبور کسب کرده بود.

همچنین «جیمز کوربیت» یک روزنامه نگار آزاد آمریکایی آشنا به امور ایران، راجع به اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری به طرحی به نام براندازی«0/2» اشاره می‌کند که با کمک سیا، سوروس، موساد و توئیتر شکل گرفت.

اما این بخشی از نقش بنیاد سوروس در اغتشاشات سال 88 بود. نقش بنیاد سویروس در فتنه 88 با توجه به اخباری که منتشر شده مثل روز روشن است. در تازه‌ترین اظهارات؛ اما این‌بار شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز وابسته به پنتاگون نقش سوروس در فتنه 88 را تایید کرده، به گونه‌ای که یکی از فعالان رسانه‌ای آمریکا در یک برنامه تلویزیونی فاکس‌نیوز فاش کرد جورج سوروس در جریان حوادث کشور ایران نقش موثری داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، «گلن بک» از چهره‌های محبوب رسانه‌های آمریکایی ضمن حضور در برنامه ویژه فاکس‌نیوز تصریح کرد که جورج سوروس، میلیاردر معروف آمریکایی در جریان حوادث کشور‌هایی چون ایران نقش بسیاری داشته است.

با این حال باید در نظر داشت که فتنه 88 از مواقع حساس کشور بود که عبرت های زیادی برای صاحبان بصیرت دارد. نباید فراموش کرد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در کمین هستند و به دنبال فرصتی برای ضربه زدن می گردند. آنچه باید به خوبی در مواقع حساس و بحرانی کشور رعایت شود رصد دشمنان و اتخاذ تصمیمات درستی است که منافع کشور تامین شود. در غیر این صورت اقداماتی انجام خواهد شد که سرخوشی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت.

خبرنگار: مجید فاضلی

انتهای پیام/

کد خبر: 974492

وب گردی

وب گردی