رایزنی آمریکا در خصوص قطع ارتباط ایران با سوئیفت

وزیر خزانه داری آمریکا از رایزنی واشنگتن با سوئیفت برای قطع ارتباط ایران با این شبکه پرداخت مالی بین‌المللی خبر داده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،به نقل از اسپوتنیک استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا گفت: وزارت خزانه داری آمریکا هم اکنون در حال مذاکره با سوئیفت است تا ارتباط ایران را با این شبکه مالی جهانی قطع کند.

بر اساس این گزارش، سوئیفت یک شبکه مالی جهانی است که بیش از 11 هزار بانک از 200 کشور جهان عضو آن هستند.

منوشین در ادامه افزود: می توانم به شما اطمینان بدهم که هدف اصلی ما اطمینان یافتن از این مساله است که مبادلات تحریم شده هرگز اتفاق نخواهد افتاد چه از طریق سوئیفت یا از طریق هر مکانیسم دیگری. تمرکز اصلی ما بر روی این مساله است که تحریم ها به طور کامل اجرا می شود.

در حالی که منوشین حاضر نشد توضیحات بیشتری درباره جزئیات مذاکرات واشنگتن با سوئیفت ارائه کند ولی گفت: وزارت خزانه داری آمریکا تا آنجا که ممکن است به سرعت در حال شناسایی بانک هایی است که به آنها اجازه انجام مبادلات مالی به خاطر برنامه های بشردوستانه با ایران را بدهد. ما می خواهیم به نتیجه درستی دست پیدا کنیم که این هدف قطع مبادلات مالی است.

البته وی به این مساله اشاره‌ای نکرده است که آمریکا تاکنون چه بانک هایی را انتخاب کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا پیش از این نیز مدعی شده بود که "تحریم های پیش رو علیه تهران، به طور ساختاری همکاری اقتصادی کشورهای مختلف با ایران را تغییر می دهد."

البته منوشین به این مساله اشاره‌ای نکرده است که آیا اگر مدیران سوئیفت به همکاری خود با بانک های ایرانی ادامه دهند، تحریم ها و مجازات هایی از سوی واشنگتن علیه آنها اعمال خواهد شد یا نه.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 974495

وب گردی

وب گردی