فرمان کشتن خاشقجی را چه کسی صادر کرد

فرمان کشته شدن «جمال خاشقجی» توسط دستیار عالی رتبه ولیعهد عربستان و از طریق اسکایپ صادر شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز از طریق دستیابی به بعضی از مدارک اطلاعاتی دولت ترکیه اعلام کرد: «سعود القحطانی» دستیار عالی رتبه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان فرمان قتل جمال خاشقجی را از طریق اسکایپ صادر کرده است.

در هنگامی که خاشقجی در داخل کنسولگری دستگیر و به داخل اتاق کنسول برده می شود، القحطانی از طریق اسکایپ شاهد این ماجرا بوده است و شروع به فحش دادن به خاشقجی می کند.

رویترز به نقل از منابع اطلاعاتی ترکیه نوشته است که یک لحظه القحطانی دستور می دهد که «سر این سگ را برایم بیاورید».

منابع اطلاعاتی ترکیه گفته اند که فایل صوتی تماس اسکایپی اکنون در اختیار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه است. همین منابع گفته اند که رئیس جمهوری ترکیه درخواست آمریکا برای دسترسی به این فایل صوتی را رد کرده است.

سعود القحطانی یکی از مردان نزدیک به ولیعهد و برکنار شده است که ریاض تلاش دارد به واسطه برکناری و دستگیری آنها از خشم بین‌المللی در ارتباط با قتل خاشقجی بکاهد.

القحطانی پیشتر گفته بود که او هرگز هیج اقدامی بدون تایید رئیس خود انجام نمی دهد. او تابستان گذشته در توئیتی نوشت: «شما فکر می کنید که من تصمیمی بدون توصیه و دستور می گیرم؟‌ من یک کارمندم و یک مجری وفادار به دستورات سرورم پادشاه و همچنین دستورات سرورم ولیعهد.»

القحطانی از سال ۲۰۱۵ به یکی از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بدل شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 974550

وب گردی

وب گردی