چرا استارت‌آپ‌ها به حوزه جایگاه‌های سوخت ورود پیدا نکردند؟

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور، گفت: متاسفانه تا به امروز استارت آپ‌ها به این حوزه ورود پیدا نکرده‌اند، اگر دولت اجازه زنجیره تامین و توزیع سوخت را به بخش خصوصی واگذار کند به طوری یقین شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ در این بخش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، در دهه های اخیر با توجه به تحولات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فناورانه مانند تغییر در الگوی مصرف و میزان مصـرف گرایی و افزایش نفوذ و بهره گیری از فناوری های نوین، زندگی بشر با چالش ها و مسائل جدیدی در سبک زندگی و محـیط زیسـت مواجـه شـده اسـت. بنابراین برای برون رفت از موانع کلیدی در بخش‌های کلیدی اکثر کشور به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ حرکت کردند تا بتواند با استفاده از تکنولوژی نوین و مدل های کسب وکار جدید توانسته اند خدمات و ارزش های جدیدی را با بهره وری بالاتر و با قیمـت پـایین تر بـه مشـتریان عرضه کنند، روند روبه رشدی از استارت آپ هایی دیده می شود که با تمرکز بر حل مسائل و چالش های کلیـدی زنـدگی امـروزی، عـلاوه بـر ارایـه راه حل های خلاقانه مبتنی بر مدل های کسب وکار جدید، به حل این مسائل و چالش ها کمک های بزرگی کند.

شناسایی جهت گیری‌های موجود این شرکت‌ها از یک سو و شناخت موضوعات و چالش‌هـای راهبردی کشور از سوی دیگر می تواند به راهنمایی مسیرهای جدید برای شـکل گیری و رشـد این‌گونـه شـرکت ها کمـک کنـد.

کسب وکارهای نوپا در سطح جهانی و مقایسه آن با رفتارهای شرکت های نوپای ایرانی، بر حوزه های نوینی متمرکز شـود کـه می تواننـد بیشـترین تاثیرات اجتماعی را علاوه بر دستاورد اقتصادی داشته باشد.

ناصر رئیسی فرد، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، در خصوص ورود شرکت های دانش بنیان و استارت آپها در حوزه جایگاه های سوخت اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز استارت آپ‌ها به این حوزه ورود پیدا نکرده‌اند. اگر دولت اجازه زنجیره تامین و توزیع سوخت را به بخش خصوصی واگذار کند به طوری یقین شاهد افزایش اشتغال و بهینه سازی مصرف سوخت در کشور خواهیم بود. متاسفانه تا به امروز مجلس در همین رابطه مخالفت کرده است.

وی افزود: ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها در عرصه خدمات رسانی و به روزرسانی جایگاه‌های سوخت یکی از الزامات است که می‌توان بستر را برای حضور این قشر فعال فراهم کرد. در حال حاضر اکثر جایگاه‌های سوخت از امکانات به روز و تکنولوژی نوین بی‌بهره است بایستی در این راستا فکر اندیشیده شود تا در زمینه ایجاد و طراحی جایگاه‌های عرضه سوخت با تکنولوژی روز اقدامات اساسی انجام شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور تاکید کرد: دولت و بخش خصوصی باید با ارائه تسهیلات تشویقی و امکانات اصولی شرایط را برای شرکت‌های دانش بینان و استارت‌آپ که تازه به این مرحله ورود پیدا کرده‌اند؛ فراهم کند تا با این امر مهم علاوه بر ایجاد اشتغال در کشور مسیر برای رونق اقتصادی هموارتر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974559

وب گردی

وب گردی