احیای کارت سوخت منطقی نیست / باید حقایق را به مردم  منعکس کرد

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور، گفت: با توجه به تجربه گذشته اگر سهمیه‌بندی سوخت انجام شود و کارت سوخت به چرخه سوخت برگردد دوباره شاهد افزایش قاچاق سوخت و فساد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، بحث سهمیه بندی سوخت و احیای کارت سوخت امروز یکی از مباحث داغ در رسانه‌ها شده است به طوری که برخی از کارشناسان و فعالان در این حوزه معتقدند، موضوع سهمیه بندی و بازگشت به دوران گذشته باعث ایجاد رانت و فساد در کشور می‌شود و در مقابل، عده‌ای براین عقیده هستند که این امر مهم سبب کاهش مصرف و مدیریت سوخت در کشور خواهد شد.

در همین راستا جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر موضوع سهمیه بندی بنزین مطرح نباشد صرف احیای کارت سوخت کفایت نمی کند، افزود: سهمیه بندی زمانی انجام می شود که به صورت متنوع سوخت عرضه شود و باید مشخص شود که اگر سهمیه ۱۰۰ لیتر باشد و شخصی بخواهد در ماه بیش از این میزان مصرف کند تکلیف آن چه می شود، چراکه دولت بیش از ۱۰۰ لیتر نمی تواند به افراد یارانه سوخت دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تغییراتی باید در سهمیه ها انجام شود تا احیای کارت سوخت توجیه داشته باشد، تصریح کرد: وزارت نفت اعلام کرده است که مجری تصمیم های دولت در حوزه کارت سوخت است و در حال حاضر زیرساخت ها را برای تصمیمات دولت و مجلس آماده می کند.

همچنین ناصر رئیسی‌فرد رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص احیای کارت سوخت اظهار کرد: یکسری از افراد بدون توجه و کار کارشناسی و بدون بررسی دوران گذشته سهمیه بندی سوخت را مطرح می‌کنند. بهتر بود قبل از اعلام این مبحث ارزیابی وکارشناسی دقیق و آسیب شناسی روی این موضوع انجام می‌دادند و بعد به این نتیجه برسند که در صورت اجرا چه تاثیری در اقتصاد کشور خواهد داشت.

او با تاکید بر این که بنزین یک کالای مصرفی است نه سرمایه‌ای، گفت: مردم باید متناسب با نیاز از آن استفاده کنند و هرکس نیازمند مصرف بیش از اندازه است باید هزینه را پرداخت کند. اگر قیمت بنزین در کشور به صورت واقعی اجرا شود به طور سیستم توزیع سوخت در کشور مدیریت خواهد شد به طوری که با این روش جلوی رانت و فساد گرفته می‌شود.

رئیسی فرد تاکید کرد: با توجه به تجربه گذشته اگر سهمیه‌بندی سوخت انجام شود و کارت سوخت به چرخه سوخت برگردد دوباره شاهد افزایش قاچاق سوخت و فساد خواهیم بود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور، افزود: مسئولان کشور اعتقاد به توان بخش خصوصی و زیرساخت اصولی ندارند. ما پیشنهاد کردیم که قیمت بنزین را واقعی کنند و صادقانه موضوع را با مردم در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974562

وب گردی

وب گردی