اعتراض دانشجویان مقابل مجلس/ درآمد 17 میلیاردی از آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تعداد زیادی از معترضین به استخدام آموزش و پرورش، مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز نزدیک به 100 نفر از معترضین به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در جمع معترضان فارغ التحصیلان زیادی از تمامی رشته ها حضور داشتند.

این افراد که در آزمون استخدامی شرکت کرده و نمره قبولی هم گرفته بودند در مصاحبه رد شدند و سهمیه به آنها تعلق نگرفت. همین موضوع باعث شده بود تا معترضان با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی صدای خودشان را به گوش مسئولان برسانند.

یکی از معترضان در این خصوص گفت: هر سال آزمون صوری برای استخدام برگزار می شود؛ اما آموزش و پرورش نفراتی را انتخاب می کند که سواد کافی ندارند، به همین خاطر کیفیت علم در مدارس کاهش یافته است.

وی افزود: امسال نزدیک به 450 هزار نفر در آزمون استخدامی ثبت نام و 380 هزار نفر در مجموع آزمون شرکت کردند. آموزش و پرورش در این آزمون سود زیادی داشته و نزدیک به 17 میلیارد تومان به حسابشان واریز شده است.

نماینده معترضان خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در جمع معترضین حضور دارند فارغ التحصیلان برتر استانشان بوده اند و در آزمون استخدامی نمره قبولی گرفتند؛ اما به دلیل پارتی بازی و لابی کسانی استخدام شده اند که حقشان نبوده است.

ا.م تصریح کرد: قراربود از جمع قبولی های آزمون استخدامی 18 هزار نفر کارمند رسمی شوند؛ اما تمام کسانی که نمره قبولی گرفتند استخدام نشده اند و در بدترین زمان به ما اعلام کردند استخدام نمی شویم و حالا هم می گویند برای شانس دوباره استخدام باید در آزمون شرکت کنید. مطمئن هستیم که این آزمون هم بی فایده بوده و نفراتی که می خواهند را استخدام می کنند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش 4200 نفر ظرفیت خالی دارد و نمی دانم چرا نمی گذارند به حقمان برسیم مایی که در آزمون شرکت کرده ایم و نمره قبولی هم دریافت کرده ایم هیچ شانسی برای استخدام نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 974569

وب گردی

وب گردی