صفاری نیا: علم وفناوری نباید صرفا در انحصار یک کشور باشد

رئیس پارک علم و فناوری پردیس گفت: علم وفناوری نباید صرفا در انحصار هیچ کشور و مجموعه ای قرار گیرد چرا که علم و فناوری موجب توسعه ظرفیت‌های علمی در همه کشورها می‌شود و ما با اعتقاد به این که زکات علم نشر آن است در تلاش هستیم که ظرفیت های علمی در بین دانشمندان مسلمان سطح جهان را در اختیار تمام جوامع بشری قرار دهیم.

مهدی صفاری نیا مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این بنیاد رسالت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی را به عنوان بخش قابل توجه در جغرافیای جنوب، در حوزه‌های علم و فناوری، با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد.

صفاری‌نیا تاکید کرد: علم وفناوری مورد وثوق و تایید همه سازمان‌ها و مراکز در سطح جهان است و بالابردن ظرفیت‌های علم و فناوری در بین کشورهای مختلف به ویژه کشورهای جنوب-جنوب می تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس تصریح کرد: علم وفناوری نباید صرفا در انحصار هیچ کشور و مجموعه ای قرار گیرد چرا که علم و فناوری موجب توسعه ظرفیت‌های علمی در همه کشورها می‌شود و ما با اعتقاد به این که زکات علم نشر آن است در تلاش هستیم که ظرفیت های علمی در بین دانشمندان مسلمان سطح جهان را در اختیار تمام جوامع بشری قرار دهیم.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) افزود: دانشمندان جهان اسلام باید ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای دیده شدن داشته باشند. حال که سازمان ملل متحده این موضوع را مورد حمایت قرار داده این امر مهم می تواند فعالیت‌های آنها در عرصه جهانی نشان دهد.

بنیاد علم وفناوری مصطفی یک بنیاد غیرانتفاعی است که ظرفیت‌های همکاری را برای همه کشورهای اسلامی، حتی کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی هستند را فراهم کرده است. فراخوان ما برای همه کشورها است و سالانه برنامه هایی در سایر کشورها برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال دو برنامه در عمان و پاکستان در حوزه علم و فناوری برگزار خواهیم کرد که در این برنامه بیش از 20 کشور جهان مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974577

وب گردی

وب گردی