وزیر خزانه‌داری آمریکا با ولی‌عهد سعودی درباره اجرای تحریم‌های ایران صحبت کرد

وزیر خزانه‌داری آمریکا که بعد از سفر به فلسطین اشغالی و رایزنی‌های ضد ایرانی با نخست‌وزیر این رژیم، در ریاض با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی هم درباره اجرای تحریم‌های ایران صحبت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، طبق روایت مقام‌های آمریکایی وزیر خزانه‌داری دولت «دونالد ترامپ» در دیدار اخیر خود با ولی‌عهد عربستان سعودی درباره اجرای تحریمهای ایران رایزنی کرده است.

بعد از انتشار گزارش شبکه «العربیه» درباره دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در ریاض، سخنگوی این وزیر دولت «دونالد ترامپ» در توضیح محور رایزنی‌های دو طرف اعلام کرده که آنها درباره مسائلی از قبیل اجرای تحریم‌های ایران صحبت کردند.

پیشتر شبکه العربیه گزارش داده بود که بن سلمان و منوشین درباره مشارکت و همکاری‌های راهبردی عربستان سعودی و آمریکا بحث و تبادل نظر و همچنین درباره بحران کشته شدن «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری ریاض در استانبول، گفت‌وگو کردند.

به گفته سخنگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا، منوشین با محمد بن سلمان درباره «مبارزه با تامین مالی تروریسم، اجرای تحریم‌های ایران، مسائل اقتصادی سعودی و تحقیق درباره (قتل) خاشقچی» صحبت کرد.

تاکید بر رایزنی ضد ایرانی وزیر خزانه‌داری آمریکا با ولی‌عهد سعودی در حالی صورت گرفته که این مقام ارشد دولت ترامپ در دیدار روز یکشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم درباره اجرای تحریم‌های ایران صحبت کرده بود .

بعد از خروج غیرقانونی دولت آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، دولت ترامپ فرمان بازگشت تحریم‌ها در دو بازده زمانی 90 و 180 روزه را صادر کرد و برای آنچه که «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» خوانده، فشارهای زیادی به خریداران نفت ایران وارد کرده است.

دولت ترامپ در راستای اجرای تحریم‌های نفتی حساب ویژه‌ای روی عربستان سعودی باز کرده و از این کشور خواسته با تولید بیشتر جای خالی ایران در بازارهای جهانی را پر کند.

سفر منوشین به ریاض و دیدار او با ولی‌عهد عربستان سعودی در بحبوحه فشارهای بین‌المللی به ریاض بر سر قتل «جمال خاشقچی» در کنسولگری این کشور در استانبول صورت گرفته است.

وزیر خزانه داری آمریکا پیش از سفر به ریاض در اظهاراتی درباره اذعان ریاض به قتل این روزنامه‌نگار گفته بود که توضیحات عربستان سعودی خوب است اما کافی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 974594

وب گردی

وب گردی