پورحسین: وزیر علوم اطلاع دقیقی از وضعیت اشتغال کشور ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم اطلاعات زیادی از وضعیت اشتغال کشور ندارد و باید دقیق تر به این موضوع نگاه کند.

شکور پورحسین شقلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکل اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل اظهار داشت: این مسئله به یکی از بحرانی‌ترین موضوعات کشور تبدیل شده است؛ گزارشاتی که از دولت و مجلس به دست می آید، نشان دهنده آن است که مسئله بیکاری در وضعیت بحرانی قرار دارد.

وی افزود: دولت در ظاهر ادعا می کند که توانایی حل مشکل اشتغال را دارد؛ اما شواهد نشان می دهد کاملا در حل این مشکل ناتوان است؛ 70 تا 80 درصد مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس در ارتباط با مسئله اشتغال است.

پورحسین ادامه داد: دولت باید تمام توان خودش را برای حل معضل اشتغال به کار گیرد. یکی از مهم ترین ارکان توسعه، نیروی انسانی است؛ این درحالی است که دنیای امروزی بر مبنای تئوری «نفرین منابع» اداره می شود و در این تئوری تاکید می شود کشورهایی که از منابع طبیعی بیشتری برخوردارند، سهم کمتری را از توسعه برده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در کشورما نیروی انسانی عظیمی وجود دارد؛ جوانان پرانرژی و نخبه ای در این کشور هستند که می توانند چرخ دنده های توسعه کشور را به حرکت در بیاورند؛ اما متاسفانه این جوانان بیکارند و دولت موظف است که فکر اساسی برای آن کند.

وی با بیان این که سیاست های کلان دولت باید در راستای ایجاد اشتغال باشد خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی مستلزم سرمایه گذاری داخلی و خارجی است؛ سنگ و بنای توسعه اقتصادی نیز در ارتباط با اعتماد به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های داخلی است.

پورحسین در پایان با اشاره به اظهارات وزیر علوم مبنی بر این که 90 درصد فارغ التحصیلان رشته های پزشکی شاغل هستند، گفت: این اظهارات نشان می دهد که وزیر علوم اطلاعات زیادی از وضعیت اشتغال کشور ندارد و باید دقیق‌تر به این موضوع نگاه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974642

وب گردی

وب گردی