مهم ترین تفاوت مدارس سما با مدارس غیر انتفاعی، هم جواری با دانشگاه‌‌هاست

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم ترین تفاوت مدارس سما با مدارس غیر انتفاعی، هم جواری مدارس سما با دانشگاه‌‌هاست که می‌توانند از امکانات دانشگاه بهره‌مند شوند.

دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تاسیس مرکز رباتیک سما در استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه رویکرد سازمان سما توجه به آموزش‌های فنی‌و‌‌حرفه ای است مرکز رباتیک سما در تبریز افتتاح شد تا با پتانسیل موجود در آنجا و سوابقی که استان آذربایجان شرقی در زمینه رباتیک دارد نسبت به آموزش مهارت‌های لازم اقدام و با استقبالی که از طرف اولیا می‌‌شود زمینه کار آفرینی و اشتغال دانش آموزان هم فراهم شود.

وی افزود: در مرکز رباتیک سما توجه به استعدادیابی و استفاده از دانش آموزان نخبه فراهم شده است و دانشجویان هم می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی درباره امکانات این مرکز خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی امکانات لازم برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک در مرکز رباتیک تبریز وجود دارد و در کل استان آذربایجان شرقی 39 مدرسه سما فعالیت می‌کنند که به رشد و پرورش دانش آموزان از پایه می‌پردازند.

منظری توکلی متذکر شد: مهم ترین تفاوت مدارس سما با مدارس غیر انتفاعی، هم جواری مدارس سما با دانشگاه‌‌هاست که می‌توانند از امکانات دانشگاه بهره مند شوند. امکانات مدارس سما بسیار وسیع است و در کنار آموزش، تربیت همه جانبه دانش آموزان هدف اصلی این مدارس است و سعی ما بر این است که فارغ التحصیلان مدارس سما در همه زمینه‌ها رشد کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر متوسط شهریه در مدارس سما 2 میلیون تومان است که در مقایسه با مدارس غیر انتفاعی با توجه به امکاناتی که دارد از سطح بسیار مناسبی برخوردار است.

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: با توجه به سیاست‌گذاری هیات امنا دانشگاه و ریاست جدید دانشگاه آزاد در ارتباط با بهبود کیفیت و ارتقای مدارس سما هدف اصلی ما، تربیت نسلی است که آینده کشور را تضمین کند.

منظری توکلی در پایان تاکید کرد: در مدارس سما دانشگاه آزاد با توجه به همکاری با دانشکده ها و آموزشگاه های فنی و حرفه ای هر دانش آموز یک مهارت را می‌آموزد.

گفتنی است، سازمان سما به عنوان تنها سازمان تابع دانشگاه آزاد اسلامی با هدف کمک به وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد، این سازمان با توجه به تنوع مخاطبان خود همواره از ویژگی منحصر به فردی برخوردار بوده است. سازمان سما به واسطه ۶۵۴ مدرسه تحت پوشش خود وظیفه خدمت به دانش آموزان را دارد و به دلیل در اختیار داشتن ۱۱۹ آموزشکده، مسئولیت آموزش حدود ۱۱۱۰۰۰ نفر از دانشجویان را در مقطع کاردانی فنی حرفه ای بر عهده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974683

وب گردی

وب گردی