اجلاس آشپزخانه هایی برای آینده

تکنولوژی های جدید، از قبیل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا روندهای رو به رشد و قابل توجهی را در ارتقای لوازم خانگی از خود نشان داده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اجلاس مسئولان آشپزخانه های هوشمند به بررسی راه های جدید ساده سازی آشپزی با کمک تکنولوژی، خدمات جدید، مشارکت و استفاده از آخرین تکنولوژی ها در خانه های هوشمند می پردازد.

در گردهمایی مسئولان آشپزخانه های هوشمند که با حضور سرآشپزها، مخترعان و مدیران شرکت های فناوری غذایی در سیاتل برگزار شد، در مورد وضعیت آشپزخانه ها و آیندشان بحث و تبادل نظر شد. آن ها به این نتیجه رسیدند که اتفاق نظری در این باره وجود ندارد؛ زیرا افراد برای آشپزی کردن الزاما روش های پیشینیان خود را به کار نمی گیرند.

Brian Frank، سرمایه گذار در بخش سخت افزار، نرم افزار و کشف راه حل های بیوتکنولوژی برای سیستم جهانی غذا می گوید، روش غذا خوردن افراد متفاوت است، به این معنا که افراد در زمان های مختلف و مکان های متفاوت غذا می خورند. Dana Cowin، میزبان این نشست معتقد است که در برخی آپارتمان های آینده، آشپزخانه ها به خوراکی فروشی و یا مکانی برای زباله های غذاهای آماده تبدیل خواهند شد.

بر اساس برآورد سرشماری ایالات متحده، اندازه خانه ها در آمریکا طی 50 سال اخیر افزایش یافته است؛ اما نسل وای یا نسل ایگرگ، که با نام نسل هزاره نیز شناخته می‌شود، با توجه به بودجه خود و تعداد افراد خانواده، بیشتر تمایل به خرید خانه های کوچک دارند. این روند موجب تغییر ساختار خانه ها و آشپزخانه ها می شود.

همکاری تمام سازندگان لوازم خانگی، شرکت های مواد غذایی، فروشگاه های مواد غذایی و سایر اشخاص، در ایجاد آشپزخانه های هوشمند آینده قطعا امر ضروری است.

قبل از دستیابی به یک تکنولوژی جدید، شرکت های مواد غذایی در صدد معرفی تکنولوژی نوینتری هستند. شرکت های لوازم خانگی نیز هم زمان با ساخت کیسه مخصوص مایکروفر برای درست کردن پاپ کورن، شروع به اختراع مواد غذایی برای اجاق های هوشمند هستند.

طراحان معتقدند در آینده فروشگاه مواد غذایی به شکلی که در حال حاضر می شناسیم، وجود ندارد. آن ها پیش بینی می کنند که افراد غذاهای خود را با کمک چاپگرهای 3 بعدی درست خواهند کرد.

برخی تکنولوژی های مدرن در آشپزخانه های هوشمند:

Sous Vide

پختن غذا در فضای خلاءگونه چیزی نیست که امروز کشف شده باشد. سال‌هاست که می‌توان به این روش آشپزی کرد؛ اما این کار تاکنون در آشپزخانه‌های خانه‌ها انجام نمی ‌شده است. در این تکنیک، غذاها هواگیری و وَکیوم می‌شوند، سپس داخل ظرف آبی که در دمای مناسبی باقی مانده است، فرو برده و غذا با طعم و شکل مناسبی آماده می‌شود. وسایل آشپزخانه‌ای همچون SousVid Supreme کاری کرده اند که این گونه آشپزی در خانه نیز قابل اجرا و به‌صرفه باشد.

سطل زباله Simplehuman

ریختن زباله کاری نیست که مردم از آن خوششان بیاید. شاید برخی از افراد دوست نداشته باشند دستشان با در سطل زباله تماس داشته باشد. به همین منظور، شرکت Simplehuman سطلی طراحی کرده است که حسگر دارد و از فناوری چند حسی استفاده می‌کند. این حسگرها حدس می‌زنند شما چه کاری را انجام می‌دهید و برایتان درب سطل را باز یا بسته می‌کنند. به این ترتیب دیگر دست در تماس مستقیم با سطل نیست. یک فیلتر جذب کننده بو نیز در لایه داخلی درب سطل وجود دارد که زغال‌های داخلی را فعال می‌کند تا بوی نامطبوع زباله‌ها گرفته شوند.

دستگاه تکست ‌پرسو Zipwhip

Zipwhip، شرکت پیغام‌های نوشتاری ابری، یک دستگاه قهوه‌ساز ساخته است که می‌تواند با سفارشات از راه دور مشتری‌ها برای آنها یک فنجان قهوه آماده کند. برای این کار، شما باید یک پیام کوتاه استاندارد را از هر جایی که هستید به دستگاه ارسال کنید؛ به محض دریافت این پیغام، بازوی روباتیک دستگاه یک فنجان بزرگ از سینی گرم شده بر می‌دارد، آن را زیر نازل دستگاه قرار می‌دهد و نوشیدنی سفارشی شما را داخل فنجان می‌ریزد. کارتریج این جوهر خوراکی، سه شماره آخر شماره موبایل شما را روی فنجان چاپ می‌کند تا سفارش شما از دیگر سفارش‌ها قابل تشخیص باشد. متاسفانه، این دستگاه تکست‌پرسوساز فقط در دفتر خود شرکت Zipwhip در سیاتل آمریکا وجود دارد و فقط کارمندان این شرکت از آن می‌توانند استفاده کنند. شرکت نیز برای تولید تجاری این دستگاه هیچ برنامه‌ای ندارد. البته Zipwhip همه کدها و ساختار این دستگاه را در اختیار عموم قرار می‌دهد و می‌توان نمونه‌ای از آن را برای خود ساخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 974712

وب گردی

وب گردی