انتخاب 140 شهر برای پروژه کاهش آب بدون درآمد در کشور

140 شهر تحت پوشش 35 شرکت آب و فاضلاب به عنوان شهرهای پروژه محور برای کاهش آب بدون درآمد انتخاب شدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدعلی سیدزاده افزود: اهداف و برنامه‌های کاهش آب بدون در آمد بر روی این شهرها متمرکز شده و بنا است میزان آب بدون درآمد در این مراکز که ادبیات علمی پروژه بر آن‌ها حاکم شده است تا افق 1400 بر اساس و شرایط هر شهر سالانه بین نیم تا 3 درصد کاهش داده شود.
به گفته وی در این فرآیند 35 شرکت آبفای شهری به 5 گروه (هرگروه 7 شرکت) تقسیم و مقرر شد در طول سال با تشکیل کارگاه‌های آموزشی، ضمن ارائه و بررسی عملکرد شرکت‌ها، نسبت به تبادل تجربیات دفاتر نیز اقدام شود که در سال جاری تا کنون دو کارگاه آموزشی در شهرهای ارومیه و تبریز برگزار شد و سومین نشست هم به میزبانی مشهد رقم خورد.
وی سپس از آب بدون درآمد به عنوان یک موضوع چند وجهی نام برد که ایجاد درآمد و حفظ منابع آبی از مهمترین دستاوردهای آن خواهد بود و همین چارچوب وظیفه مدیران را دو چندان می‌کند.
وی از مدیران دفاتر درآمد مصرف و کاهش آب بدون درآمد حاضر در جلسه (شرکت‌های آبفای خراسان رضوی، همدان، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران، لرستان و مشهد) خواست در زمینه شناساندن و تفهیم و تعاریف مقوله آب بدون درآمد به جامعه و کنترل و مدیریت فشار بیش از پیش تلاش کنند.
در ادامه، مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفای خراسان رضوی در گزارش خود به نشست که مورد توجه قرار گرفت به تشریح اقدامات فنی و تخصص بهره برداری در راستای مدیریت بهینه شبکه توزیع آب در شش شهرهای استان پرداخت و چند راهکار و پیشنهاد برای تسریع در تحقق اهداف این بخش ارائه داد.
سید احمد رضا رضوانی، تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، طرقبه، شاندیز و گلبهار را شهرهای پروژه محور در شرکت آبفا معرفی کرد و افزود: تولید آب در شهرهای استان طی نیمه نخست سال 97 برای اولین بار کاهش یافت که در این بین شرکت تبصره دو نقش مهمی ایفا کرده است.
در خاتمه مقرر شد راهکارها و دستاوردهای شرکت آبفای خراسان رضوی در زمینه کاهش آب بدون در آمد برای استفاده سایر دفاتر تهیه و ارسال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974719

وب گردی

وب گردی