حمایت دانشگاه های بین المللی از دانشجویان کم توان

همان طور که در گزارش «دانشگاه هایی برای دانشجویان کم توان و معلول» مطرح شد، دانشگاه های بسیاری در سراسر دنیا به ارائه تسهیلات و خدمات دانشجویی به دانشجویان ناتوان می پردازند و همواره در حال به روز‌رسانی خدماتشان با کمک علم و فناوری هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همان طور که در گزارش «دانشگاه هایی برای دانشجویان کم توان و معلول» مطرح شد، افراد ممکن است با نقایص عملکرد فیزیکی، روانی، حسی، وضعیت های طبی یا بیماری ذهنی دچار ناتوانی شوند؛ اما دانشجویان کم توان یا دارای معلولیت مانند تمامی افراد جامعه حق استفاده از امکانات رفاهی و فضاهای آموزشی را دارند.

کنوانسیون جهانی حقوق معلولین دارای 50 ماده اصلی و 18 ماده پروتکل الحاقی است. ماده 24 این کنوانسیون مرتبط با تحصیلات است. بر اساس این ماده، افراد معلول نباید در سیستم آموزش عمومی به علت معلولیت کنار گذاشته شوند و باید در جامعه‌ای که زندگی می‌کنند به تحصیل فراگیر با کیفیت و رایگان در سطوح اولیه و راهنمایی و مساوی با دیگران دسترسی داشته باشند.

علاوه بر دانشگاه های نام برده شده در گزارش قبلی، لیست دانشگاه های دنیا که تدابیری برای فراهم آوردن امکانات آموزشی برای دانشجویان کم توان اندیشیده‌اند، آورده شده است.

دانشگاه ایالتی آیووا، از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در آیووا که مناسب دانشجویان با ناتوانی های فکری، شناختی و یادگیری است.

کالج West Virginia Wesleyan College، واقع در غرب ویرجینیا در ایالات متحده است و به دانشجویان با اختلالات یادگیری و توجه، خدمات ارائه می دهد.

کالج Daemen College، در نیویورک که انتخاب مناسبی برای دانشجویان اوتیسمی، اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) و عارضه عصبی نشانگان توره (Tourette's syndrome) است و تلاش این مجموعه توسعه توانمندی ها و مهارت های این افراد است.

کالج بلویو (Bellevue Community College)، واقع در بلویو ایالت واشنگتن و در حومه شهر سیاتل، از پیشگامان عرصه خدمات رسانی در آموزش معلولان است.

دانشگاه Gallaudet University، دانشگاه هنر بوده و دارای امکانات ویژه برای دانشجویان ناشنواست.

کالج Landmark College، در لندن به طور انحصاری خدماتی به افراد با اختلالات یادگیری تشخیصی، توجه یا اوتیسم ارائه می دهد.

دانشگاه University of Arizona, Tucson، در آریزونا، به کمک دانشجویان کم توان می پردازد و خدمات ویژه با سیستم اموزشی متناسب با افراد ارائه می دهد.

دانشگاه های Drexel، Mercyhurst، Marshall، Beacon، Southern Illinois University، DePaul، Hofstra، Rochester Institute of Technology، Denver، American، Connecticut، Marist College و Misericordia University از دیگر دانشگاه هایی هستند که امکاناتی ویژه برای دانشجویان معلول و کم توان فراهم آورده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974730

وب گردی

وب گردی