ویژه برنامه دفتر تحکیم وحدت برای 13 آبان پیوست اقتصادی دارد

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: بچه های انجمن ها قصد دارند یک پیوست اقتصادی در برنامه های خود داشته باشند که شامل دعوت از یک مهمان اقتصادی است تا فضا را شفاف کند، گاهی هم این پیوست، اضافه کردن یک ضمیمه به نشریه است و ویژه نامه اقتصادی منتشر می کنند.

سارا عاقلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه های دفتر تحکیم وحدت برای روز سیزده آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان اظهار داشت: انجمن های اسلامی دفتر تحکیم وحدت، تاریخچه ای خیلی قدیمی دارند که به واقعه تسخیر لانه جاسوسی برمی گردد. طیف دانشجو، خود را سردمدار تسخیر لانه جاسوسی و استکبارستیزی می داند. در آن زمان با توجه به تحلیلی که وجود داشت، تصمیم گرفتند برای کوتاه کردن دست اسکتبار، لانه جاسوسی را تسخیر کنند.

وی ادامه داد: مفهوم اسکتبار در هر دهه دچار پوست اندازی شد و خودش را متفاوت معنا کرد. در دهه کنونی، استکبار با چهره اقتصادی به میدان آمده و به زانو درآوردن تهاجم اقتصادی، دوباره کار طیفی است که خود را سردمدار مبارزه با اسکتبار می داند؛ یعنی طیف جوان و دانشجو و به طور اخص انجمن های اسلامی.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: ما برنامه های اقتصادی داریم، به طور مثال در مورد بازار ارز، نمی توانیم ارز به بازار تزریق کنیم؛ اما می توانیم شرایط را شفاف کنیم و بگوییم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و دولت در کجا در حال ایجاد حفره است و کجا این جنگ اقتصادی، خود را بیشتر به مردم نشان می دهد. تبیین شرایط اقتصادی، کارویژه امروز بچه ها در دفتر تحکیم است.

عاقلی در خصوص اعتراض برخی از دانشجویان در دانشگاه های مختلف به کیفیت غذاها و خوابگاه ها و دغدغه های دفتر تحکیم وحدت گفت: دفتر تحکیم وحدت در فضای دانشگاه، اقتصاد خودشان یعنی بحث آموزش و خدمات آموزشی و رفاهی را در بحث صنفی پیگیری می کند و بچه ها پیوست صنفی در انجمن های خود دارند.

وی افزود: چندی پیش بچه ها در انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، جلسه ای را با مسئولان دانشگاه برگزار کردند و دقیقا موضوعات صنفی دانشجویان را پیگیری کردند. شاید این اتفاق برای تشکل های حزب اللهی عجیب به نظر بیاید یا مثلا انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، واحدی مخصوص به این کار دارد و کارش ورود به مسائل صنفی و پرس و جو و پیگیری کار بچه هاست و حتی در این مورد، نشریه ای دارند. بحث رفاهی، غذا و خوابگاه، موضوعی است که بچه های ما خیلی به آن می پردازند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت درباره برنامه های این دفتر برای روز سیزده آبان و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بچه های انجمن ها قصد دارند یک پیوست اقتصادی در برنامه های خود داشته باشند که شامل دعوت از یک مهمان اقتصادی است تا فضا را شفاف کند، گاهی هم این پیوست، اضافه کردن یک ضمیمه به نشریه است و ویژه نامه اقتصادی منتشر می کنند.

عاقلی در پایان گفت: انجمن های اسلامی مثل الزهرا، بابل، امیرکبیر، شهید بهشتی، علوم پزشکی هرمزگان، تبریز و ... به ما برنامه داده و اعلام آمادگی کرده اند. همان طور که گفتم پیوست اقتصادی برای ما اهمیت زیادی دارد. ما پیوستی دانشجویی هم در نماز جمعه داریم و به نماز جمعه هم ورود می کنیم. در نماز جمعه نیز به فضای اقتصادی وارد می شویم؛ یعنی شرایط ارز را تبیین می کنیم، توضیح می دهیم و می گوییم چرا تا این حد نوسان دارد و دولت مسیر را کجا اشتباه می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974731

وب گردی

وب گردی