امکان اعزام کاروانی برای دانشجویان دانشگاه آزاد فراهم شد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای دانشجویانی که از دانشگاه آزاد به صورت کاروانی عازم سفر اربعین شدند مجوزی صادر کردیم که با اتوبوس مربوط به دانشگاه آزاد تا کربلا رفته و با همان اتوبوس به ایران برگردند.

دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حضور دانشگاه آزاد در برگزاری مراسم اربعین امسال گفت: دانشگاه آزاد در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران موکب‌‌‌هایی برای استقبال از زائران اربعین داده است همچنین همکاران فرهنگی ما در مرز میرجاوه پاکستان در سیستان و بلوچستان آماده استقبال از زائران پاکستانی هستند.

وی افزود: در حال حاضر، با تسهیلاتی که فراهم شده به تمام دانشجویان و کارمندانی که عازم سفر اربعین هستند به محض ارائه درخواست، وامی به مبلغ یک میلیون تومان به صورت 20 ماهه اعطا می‌شود. بر طبق پیش بینی ما بیش از 20 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سفر معنوی اربعین شرکت می‌‌کنند.

نصیری در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به ستاد اربعین کمک مالی بسیاری کرده است. در مسیر نجف به کربلا موکب دانشجویان جهان اسلام مستقر شده که توسط بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود و هزینه‌های اصلی این موکب‌ها را دانشگاه آزاد پرداخت کرده همچنین یک موکب در کاظمین و کربلا مستقر است که واحدهای کرمان و یزد در آنجا حضور دارند و سایر واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور به صورت نقدی یا در قالب موکب‌های استانی مستقر شدند و به استان‌ها در جهت پذیرایی و استقبال از زائران کمک رسانی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بر طبق بخشنامه‌‌ای که از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد، هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسرکشور می‌توانند کلیه امکانات لازم را به صورت امانی در اختیار موکب‌ها قراردهند و برای دانشجویانی که از دانشگاه آزاد به صورت کاروانی عازم سفر اربعین شدند مجوزی صادر کردیم که با اتوبوس مربوط به دانشگاه آزاد تا کربلا رفته و با همان اتوبوس به ایران برگردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974735

وب گردی

وب گردی