شروط ضمن عقد جایگزین مهریه های نجومی  می شود

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: برخی زوج های جدید و جوان به سمت شروط ضمن عقد پیش می روند به طوری که این موضوع را جایگزین مهریه های نجومی کرده اند، این فرهنگ خوبی است که در حال جاافتادن است ولی هنوز جای کار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، شهیندخت مولاوردی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر برخی زوجین بیشتر سراغ حقوق غیرمالی می روند مثل وکالت طلاق، نصف کردن دارایی و وکالت خروج از کشور، که این موارد را جایگزین مهریه های نجومی می کنند.
وی درباره این سوال که آیا راهکارهایی برای کاهش مشکلات در این زمینه وجود دارد،گفت: تا زمانی که قانون عوض نشود اینها راهکارهای جایگزین است اما در قانون مدنی در ماده 11 و 19 پیش بینی شده طبق شرع این اجازه داده شده که زوجین هنگام ازدواج توافق داشته باشند و سال هاست در حال انجام است.
مولاوردی درباره موضوع مهریه و کاهش آن نیز گفت: مهریه را نمی شود کم کرد، البته بحث تعدیل مهریه براساس بخشنامه ای از سوی قوه قضائیه با توجه به نوسانات قیمت نرخ سکه و تاثیر آن بر افزایش تعداد زندانیان مهریه مطرح است و دستوری داده اند که تعدیل پیدا کند. اکنون و چه قبل از آن درباره اختیار کاهش مهریه هیچ مشکلی نداشته ایم و افزایش آن را شورای نگهبان نظر داد که بعد از عقد امکان افزایش سکه وجود ندارد ولی برای کاهش آن مساله ای نبوده است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این سوال که برای حضور زنان به عنوان وزیر مباحثی مطرح شده است و برخی می گویند که رئیس جمهوری به اندازه کافی در مواجهه با این موضوع اقناع نمی شوند، افزود: یک نفر این حرف را زده بود. البته ما از هر فرصتی برای این موضوع استفاده می کنیم. این ادعایی که شده را قبول ندارم، کسی که این حرف را زده است به عنوان مسئولیتی که در انتخابات داشت این حرف درباره خودش صادق است و ما تمام سعی و تلاش خودمان را برای انجام این موضوع به کار گرفته ایم.
وی در پاسخ به این سوال چرا آقای رئیس جمهوری برای انتخاب یک وزیر زن در کابینه قانع نمی شود، گفت: تلاش ها از سوی دولت صورت گرفته اما تاکنون این موضوع محقق نشده است. اگر چه رئیس جمهوری بارها درباره حضور زنان در کابینه مسائلی را مطرح کرده است و سه نفر را برای این موضوع در نظر داشته و معلوم است مصداقی برای وی محرز شده است اما به هر دلیلی نشده است و باید دید چه زمانی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974741

وب گردی

وب گردی