به آیفون خود نگاه نکنید

یک شرکت خدمات امنیتی آمریکایی به نیروهای پلیس این کشور هشدار داد در صورتی که می خواهند گوشی های تلفن همراه آیفون را ردیابی کرده و یا قفل آن را باز کنند، نباید به این گوشی ها نگاه کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت متخصص آمریکایی در عرصه امنیت اطلاعات به نیروهای پلیس ، مقامات امنیتی و مجریان قانون این کشور هشدار داد به گوشی های تلفن همراه جدید آیفون نگاه نکنند.

این هشدار توسط پایگاه خبری «BGR» اعلام شده که متخصص در امور تکنولوژیک در خصوص گوش های تلفن همراه «آیفون X» و گوشی های ارائه شده پس از آن است.

شرکت «الکوم سافت» متخصص در امور امنیتی اعلام کرد، در صورتی که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی می خواهند برای مبارزه با تهدیدات تروریستی، گوشی های تلفن همراه آیفون را ردیابی کرده و یا با شکستن قفل این گوشی به اطلاعات آن دست یابند، نباید به این گوشی ها نگاه کنند.

این شرکت دلیل این مسئله را تکنولوژی « Face ID» دانست که شرکت اپل از آن برای بازگشایی قفل تلفن‌های همراه خود استفاده می کند.

این تکنولوژی باعث می شود در صورتی که نیروهای امنیتی به این گوشی های نگاه کنند احتمال شکستن قفل های این گوشی ها برای آنان کاهش یابد.

این شرکت افزود هم اکنون دستگاه های امنیتی مدعی هستند با ابزاری به نام «گری کی» می توانند قفل هر آیفونی را بدون نیاز به استفاده از تکنولوژی «Face ID» باز کنند.

شرکت اپل پس از آن که با درخواست مقامات تحقیقاتی برای باز کردن قفل آیفون یکی از متهمان حادثه آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا که منجر به مرگ 14 نفر شد مواجه شد، وارد روندهای قضایی آمریکا شد؛ چرا که این شرکت با درخواست مقامات آمریکایی به دلیل پایبندی به حفظ اسرار استفاده کنندگان گوشی های آیفون مخالفت کرد اما پس از چندی پلیس اعلام کرد بدون همکاری این شرکت آمریکایی موفق به شکستن قفل این گوشی های تلفن همراه شده است.

کد خبر: 974742

وب گردی

وب گردی